Setfocus op textbox werkt niet meer
De volgende code heb ik weten te fabriceren (als vba amateur)
Het formulier ENieuwclient bevat alleen deze 2 textboxen, de knop opslaan en de knop annuleren.
Ik wil graag dat de in de teksboxen ingevulde waarden pas worden verwerkt al beide tekstvakken een waarde bevatten. Zolang dat niet zo is moet het formulier blijven staan.
Op dit moment geeft de macro wel een melding dat er een waarde ingevuld moet worden maar gaat daarna gewoon verder met het sluiten van het formulier en het oproepen van het volgende formulier
Alvast bedankt voor de hulp
De volgende code heb ik weten te fabriceren (als vba amateur)
Code:
Private Sub Opslaannieuw_Click()
Dim NewRow As Integer
Worksheets("Client").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = ENieuwClient.Clientnummer.Value
Worksheets("Client").Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = ENieuwClient.Clientnaam.Value
Sluiten
End Sub
Private Sub Sluiten()
Waarde
Sheets("Client").Visible = True
Unload Me
CleanForm
Worksheets("start").Activate
CommandButton1_Click
Sheets("Client").Visible = xlVeryHidden
End Sub
Private Sub Waarde()
If Len(ENieuwClient.Clientnummer.Value) = 0 Then
MsgBox "Voer clientnummer in", vbOKOnly, "Leeg veld"
With ENieuwClient.Clientnummer.SetFocus
End With
End If
If Len(ENieuwClient.Clientnaam.Value) = 0 Then
MsgBox "Voer clientnaam in", vbOKOnly, "Leeg veld"
ENieuwClient.Clientnaam.SetFocus
End With
End If
End Sub
Private Sub CleanForm()
ENieuwClient.Clientnummer.Value = ""
ENieuwClient.Clientnaam.Value = ""
End Sub
Het formulier ENieuwclient bevat alleen deze 2 textboxen, de knop opslaan en de knop annuleren.
Ik wil graag dat de in de teksboxen ingevulde waarden pas worden verwerkt al beide tekstvakken een waarde bevatten. Zolang dat niet zo is moet het formulier blijven staan.
Op dit moment geeft de macro wel een melding dat er een waarde ingevuld moet worden maar gaat daarna gewoon verder met het sluiten van het formulier en het oproepen van het volgende formulier
Alvast bedankt voor de hulp
Laatst bewerkt: