setting in table veranderren

Status
Niet open voor verdere reacties.

regitbull

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2007
Berichten
25
Hallo,

Ik heb vbulletin op mijn site en maak gebruik van paid subscriptions.

Ik wil de table waarde van de expire date setting veranderren zodat ik makelijk aan alle gebruikers extra dagen kan toevoegen aan hun paid subscription.

Ik heb op de site van vbulletin de volge sql quary gevonden:
UPDATE `DATABASE_NAME`.`subscriptionlog` SET `expirydate` = `expirydate` + '430000'

Dit werkt perfect en zorgt er inderdaad voor dat ALLE gebruikers 5 dagen extra krijgen.

Nu wil ik hier alleen nog een check aan toevoegen zodat alleen de users van 1 paid subscription groep bewerkt worden.
In dezelfde table subscriptionlog wordt ook dit aangegeven, in de subtable subscriptionid.

Ik weet niet veel van sql en heb via een beetje informatie via google dit gebrobeerd maar hier is vast van alles mis mee:
UPDATE `forum`.`subscriptionlog` IF `subscriptionid` = '32' SET `expirydate` = `expirydate` + '430000'


Zoals u ziet wil ik alleen de gebruikers bewerken de in subscriptionid de waarde 32 hebben.
Dis is vast heel makelijk voor jullie maar voor iemand als mij die niks afweet van sql toch wel erg ingewikkeld.

Als iemand de juiste code zou willen geven dan ben ik erg dankbaar.

Het enige wat dan nog te doen is is een php script maken die deze sql code uitvoerd maar daar vraag ik dan later wel in de juiste forum sectie hulp voor.

Alvast bedankt voor de gene die me wil helpen door de juiste sql code te posten.
 
[sql]
UPDATE `forum`.`subscriptionlog` SET `expirydate` = `expirydate` + '430000' WHERE `subscriptionid` = 32
[/sql]

Ervan uitgaande dat het veld idd zo heet en in dezelfde tabel staat ;) Voor condities in SQL gebruik je WHERE (tenzij het group condities zijn, dan gebruik je HAVING maar dat kom je vanzelf tegen als je je er ooit in verdiept...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan