settlers heritage of kings Werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pineapple Jen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Hey,
ik heb een probleem met het spel The Settlers: Heritage of Kings [+ expansion disk]
Het installeren is geen probleem, maar als ik het spel wil spelen valt het beeld vrijwel meteen weg. Het geluid hoor ik nog wel.
Het beeld blijft minimaliseren als ik erop klik.
Nou heb ik zowat overal op internet gelezen dat het spel op Windows Vista moet werken, maar bij mij dus blijkbaar niet.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

[Btw, ik ben nogal een leek in computerdingen/systeemeisen etc vinden, dus als je een oplossing hebt, gelieve in kindertaal uitleggen. Dan snap ik het tenminste xD]

Laatst bewerkt:
Hey,
ik heb een probleem met het spel The Settlers: Heritage of Kings [+ expansion disk]
Het installeren is geen probleem, maar als ik het spel wil spelen valt het beeld vrijwel meteen weg. Het geluid hoor ik nog wel.
Het beeld blijft minimaliseren als ik erop klik.
Nou heb ik zowat overal op internet gelezen dat het spel op Windows Vista moet werken, maar bij mij dus blijkbaar niet.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

[Btw, ik ben nogal een leek in computerdingen/systeemeisen etc vinden, dus als je een oplossing hebt, gelieve in kindertaal uitleggen. Dan snap ik het tenminste xD]

Dit klinkt inderdaad een beetje raar. De meeste spellen doen het overigens wel op vista hoor. Maar wat je zou kunnen proberen is het spel in een zogenaamde compatibiliteitsmodus te draaien.

Nu vraag je je natuurlijk af hoe je dit kan doen. Op zich is dit niet zo moeilijk te verwezenlijken: rechtermuisknop op de snelkoppeling van je spel (the settlers dus) en dan klik je op eigenschappen. Dan krijg je een leuk schermpje te zien met wat informatie, en dan gaan wij kijken onder het 'tabje' compatibiliteit (op klikken dus). Hier zie je als eerste optie 'compatibiliteitsmodus' terug komen. Dan moet je dit vakje aanvinken en kan je een optie selecteren onder welke modus je hem wil draaien. Als ik jou was zou ik hem op de standaard houden, en dat is windows xp met SP2, zeker ook aangezien het spel volgens mij wel gemaakt is om op XP te draaien. Tot slot nog even op OK drukken en dan het spel weer proberen te draaien.

Ik hoop dat dat lukt en dat mijn instructies een beetje duidelijk zijn. Als het niet lukt of niet helpt moet je het maar zeggen. Ik denk dat ik dan nog wel een trucje tevoorschijn kan toveren.

Succes!

Michael

Bedankt voor je reactie Michael.

Je instructies zijn heel duidelijk, alleen staat/stond de compatibiliteitsmodus al op XP [sp2]
Dus ja, wat nu?

Enig idee?

Een andere compitabiliteitsmodus proberen is misschien dan nog een optie, zoals bijvoorbeeld windows 2000 of windows 98. Wil soms ook nog wel eens werken.

Het probleem is opgelost.
Mijn vriend heeft de resolutie heel laag gezet [ofzoiets] Toen wilde het spel wel starten en nadat hij alles weer goed had gezet deed het spel het nog steeds.
Wat nou precies het probleem was Geen idee, maar het is verholpen :).

Bedankt voor de hulp in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan