setup afronden ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Berichten
418
Als mijn laptop opstart krijg ik steeds in beeld dat ik een cdrom in mijn dvdrom moet leggen met setup32.exe. Je raad het al ik weet niet welke cd hij vraagt. Kan ik op een andere manier deze melding wegkrijgen ?? Alvast bedankt voor het antwoord.
 
Goedemorgen.
Begin met het downloaden en installeren van CCleaner.
Ga daarna eerst via Start naar Uitvoeren en type: msconfig.
Ga naar het tabblad Opstarten. Loop alle items langs, trek daarbij de kolom Locatie naar rechts zodat je de opdrachtregels in hun geheel kunt zien en als je er een vindt met Setup32.exe, haal dan het vinkje voor die regel weg.

Noteer het "pad"naar de setup32.exe-file!

Je moet de PC nu herstarten en als je dan weer terug bent in Windows doe je de scans van CCleaner. Let op, standaard staat in het eerste scherm Cookies aangevinkt.
Als je niet wilt dat je je weer bij allerlei sites moet registreren met Gebruikersnaam en wachtwoord, haal dat vinkje dan weg.

Als daarna het verzoek om een CD is verdwenen, verwijder dan dat bestand setup32.exe.

NB: een paar jaar terug was setup32.exe het voertuig van een "worm" die zich per email verspreide. Maar daarna is ook gebleken dat na het gebruik, of niet correct verwijderen van software, deze "bug" in je systeem kon blijven hangen. Dus eerst maar deze methode.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, bij nog eens teruglezen: het advies van Jozo ook opvolgen, zeker als je die programma's nog niet gebruikte!
 
wat hierboven staat heb ik allemaal uitgevoerd echter zonder resultaat. Het is net of dat er een cdrom in mijn pc heeft gezeten waar de setup van is afgebroken. Iemand nog een andere suggestie van hoe ik deze melding kan wegkrijgen ??:(
 
Ik begrijp dat je alledrie de programma's uit het advies van Jozo hebt laten scannen?

Het bestand setup32.exe is o.a. het "startprogramma" van sommige programma's van Corel en van de software bij bepaalde scanners. Kun je je herinneren of je kort voordat dat gevraag om een CD-Rom begon een Corelprogramma of een scanner hebt geinstalleerd, of juist hebt gedeinstalleerd? Als de verwijdering van dergelijke programma's niet helemaal vlekkeloos is verlopen en er zit ergens in het register nog een verwijzing, dan kun je het verzoek om een CD-Rom blijven houden.
 
Ja dat was het, heb gewoon de registervermelding weggehaald en nu werkt het allemaal weer naar behoren alleen waardoor het kwam is me niet duidelijk en heb ook geen corell proberen te installeren maar het werkt weer dat is het belangrijkste. Alle bedankt weer voor de reacties. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan