setup bestand werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

haneli

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Ik heb een setup bestand van een programma op mijn harde schijf staan. Dit setup programma heb ik ooit gekopieerd van de installatie cd rom. Die cd-rom ben ik kwijt en wil nu het setup programma van de harddisk opstarten. Ik krijg continu de boodschap dat setup.exe alleen van de originele cd opgestart kan worden. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan omzeilen??
Het gaat om een oud programmaatje wat ik wil laten draaien in Virtual Box onder Windows XP. En dit gebeurd allemaal op een Windows 7 machine.

Alvast dank voor jullie hulp.

Hans

Van welk programma is dat de Setup?
Als het van een CD af komt zoekt dat Setup programma kennelijk naar een bestand die hij nu niet kan vinden, vandaar de melding. En de kans dat je daarnaast nog meer bestanden nodig hebt is groot. Ik denk dus dat het zo niet gaat werken.

Deze shareware is kennelijk beveiligd tegen kopiëren en de originele CDRom is erbij benodigd. Een CDRom de zelfde volume-naam geven als het origineel helpt meestal niet. De enige manier is naar aller waarschijnlijkheid om het via een andere bron te verkrijgen. Er zijn sites voor oudere shareware versies van programma's dus wie weet vind je één gelijk aan die je had, om te kunnen downloaden. Post anders eens de naam van het programma en de naam van de shareware CD serie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan