setup diskette?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelmathers

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2002
snap er helemaal nix van, ik heb een computer helemaal geformateerd, nu probeer ik er windows 98 erop te zetten maar het lukt niet. Heb 2 verschillende windows 98 geprobeert en windows me, maar ze zeggen alle 3:
controleren op een in aanmerking komend product
en dan nog verhaaltje over een setup diskette bla bla.
moet ik misschien fdisk gaan gebruiken snap het gewoon niet!!!

Probeer je windows te installeren met een upgrade cd?

ja daar heb ik zelf ook aan zitten denken, maar naar mijn weten zijn ze alle 3 gewoon normaal. De ene is gekopierd van een orginele. De cd's deden het wel bij andere dus upgrade is neit van toepassing

Beste

Probeer eens uitteleggen van het begin wat je juist hebt gedaan?
Is het een pc die al geïnstalleerd was of zo?
ed?

jean

Doe eerst eens vanaf de diskette sys a: c:. Maak dan een bestand op de c: aan met de naam setup.ex_. Probeer dan nogmaals windows te installeren.

heb het op meerdere manieren gedaan:
2 verschillende opstartdiskettes: 1 diskette was er z'n 1 met een menu
de andere was een opstartdiskette van me. Dat was toen ik windows me wou installeren. toen heb ik installeren met cd-rom support gedaan. keuze 2 dacht ik. toen werd ik naar E verwezen, de zogenaamde cd-rom speler. ik deed toen: e:dir
toen heb ik de setup gedraaid. Hij vroeg toen om de schijven te controleren. heb ik ook gedaan en dat was ook in orde. Toen begon de windows wizard, inleiding, serial, en toen vroeg die op setup diskette die meegeleverd zou moeten zijn.
zelfde verhaal met 98. Hiervoor was windows 98 ook geinstalleerd, maar heel die windows was vastgelopen.
ik heb hem daarna geformateerd. en nu probeer ik hem er dus weer op te zetten

Geplaatst door hangmat
Doe eerst eens vanaf de diskette sys a: c:. Maak dan een bestand op de c: aan met de naam setup.ex_. Probeer dan nogmaals windows te installeren.

heb gedaan van je zei en kreeg dit:

parameter format not correct

heb paar dingen nog geprobeeerd en kreeg dingen zoals: cannot specify default drive

en bad commant or file namen

heb nu fdisk gedraaid, heb alles verwijderd en een nieuw aangemaakt, ben hem nu aan het formateren, hij pakte alleen de cd-rom speler niet meer

Beste

Heb je een opstartdisk of een bootdisk?
Maak een bootdisk: www.bootdisk.com.
Doe hiermee een fdisk en format.
Als je nadien kan kiezen tussen 1,2 en 3 neem dan keuze 2.
Als je a: hebt typ dan c:
doe dan c:\md win98
en dan c:\cd win98
en dan c:\win98\copy(spatie)D(als dat de letter van de cdromdrive is):\win98\*.*
Nu gaat er een copy van de windowscd op je schijf gezet worden in de map c:\win98
Nu zorg je dat je C:\win98\setup.exe ziet staan en dan klik je op enter.
Doe dit omdat het kan dat je cdromdrive of cd te warm wordt en dan niet verder installeerd of de drive niet meer goed werkt.

veel succes

jean

Start gewoon op met de ME cd, als de melding komt 'bezig met zoeken naar.....' haal je de ME cd er even uit en stopt de 98 cd erin, na de controle kan je de ME cd er weer in doen en het geheel zal gewoon doorlopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan