Setup kan geen vasteschijfstation in uw computer vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Hallo

Ik heb een pc gekregen zonder software erbij en die start op tot het beginscherm van win.98 verder gaar hij niet.
nu heb ik er opstartdiskettes in gedaan en als die klaar zijn zegt hij :

Setup kan geen vasteschijfstation in uw computer vinden

Nu is mijn vraag wie heeft er zin en tijd om via mail te proberen om de pc weer aan de gang te krijgen?

heb er zelf niet zo heel veel verstand van, maar als iemand mij stap voor stap wil begeleiden kom ik er denk ik wel uit.

gr Carina

Nou, kom maar op, dan gaan we wat proberen.

Heb je al in de bios gekeken?

hoi

op de eerste plaats dank je wel voor je reactie.

nee dus daar begint mijn eerste probleem al

of bedoel je tijdens het opstarten op F10 drukken?

ja dat heb ik wel gedaan maar weet dan niet meer hoe verder

hoop dat jij me wel verder kunt helpen

gr carina

Ik heb ondertussen opstartdiskettes gemaakt voor win 2000 en heb de cd ron win 2000 weten te bemachtigen.

hopelijk kun je hier mee verder, de pc mag geformateerd worden omdat er nu win 98 op staat en er moet win 2000 op

Tijdens het opstarten kun je (eventjes) op je scherm zien wat je moet intoetsen om in de bios (setup) te komen. Soms F10, soms Del, soms F2, even kijken en dan dat even doen. Zeg even als het gelukt is, dan gaan we verder

Goed. De eerste vraag in dit geval is eigenlijk, of er wel een harde schijf in de pc zit, je weet het maar nooit bij een oude computer die je gehregen hebt.
Ergens is de bios (is bij alle pc's anders) kun je zien of en welke harddisk herkend wordt, moet je even kijken

als ik hem gewoon opstart dan gaat hij door totdat ik het beginscherm van win 98 ziet, verder gaat hij niet

Je moet dus een scherm krijgen wat hier op lijkt:

bios.jpg

is dat hetzelfde als systeem-rom?

Ik zie in de bios 5 hoofdgroepen
1.bestand
2.opslaggeied
3.beveiliging
4.voeding
5. geavanceerd

die groepen kan ik weer afzonderlij aanklikken

harddisk zelf zie ik nergens staan

Weet je hoe een harddisk eruit ziet? Gewoon fysiek zeg maar?

ik gellof het wel

ja ik zal hem eens openschroeven

wordt vervolgt

help ik dacht dat ik dat wist

ik zie een cd rom en een disk en onder de disk zit nog iets waar allemaal kabels in gaan en er ziet rechts achterin een vierkante blok.

waar moet ik nu precies naar kijken

Je zult het niet geloven maar ik heb hem gevonden, het is de Barracuda7200.7 van seagate en is 40 gbite

Ok, op het moederbord zit ook een kleine zgn. knoopcel batterij:

asus_975x_cmos_battery.jpg

Zoiets als op de foto dus.

Haal die er even voorzichtig uit, wacht twee minuutjes en start opnieuw op en kijk wat er gebeurt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan