Setup kan geen vasteschijfstation in uw computer vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
nu zegt hij dat ik de tijd in moet vullen maar ik kan alleen de uren en de dag van vandaag invullen ik weet niet hoe ik naar rechts kan om de min. en de maand en jaar in moet vullen

ik heb bij het opstarten al wel een verschil gemerkt, namelijk hij telt op tot 512 in de linkse bovenhoek en als hij daar mee klaar is zegt hij in het engels dat ik de tijd in moet vullen maar dan kom ik het bovenstaande probleem tegen

We zijn een stapje verder. Vul gewoon even alleen in wat je in kunt vullen bij de tijd, de rest komt later wel. Dan de wijzigingen opslaan en opstarten met de windows cd

oke dat vraagt hij nu ook

maar ik heb geen win 98 cd-rom maar wel de win 2000 kan dat ook?

Hij is traag maar doet het tot nu toe

alleen nu steld hij de vraag instaleren druk op enter

of partitie verwijderen druk d

Ik zou kiezen voor partitie verwijderen, dat moet je dan nog een keer bevestigen, daarna nieuwe partitie maken, zo groot als je harddisk is, dan formatteren en dan installeren. gewoon de stappen verder op het scherm volgen

Hij is traag maar doet het tot nu toe

alleen nu steld hij de vraag instaleren druk op enter

of partitie verwijderen druk d

Maar als je inderdaad deze melding hebt gekregen wordt de schijf nu dus wel herkend en gaat het lukken!

Hoi

ik ben weer helemaal bij af

hij zegt weer
Setup kan geen vasteschijfstation in uw computer vinden

kan dat aan die baterij liggen

Hoi MrMusic

Ben je toevallig online?

ik denk dat ik al weet wat het probleem is (ben weer op internet gaan zoeken) ik denk dat hij een installatie diskette nodig heeft,asl ik windows opstart en F6 iongedrukt houd vraag hij daarna. weet jij waar ik die kan vinden

voor de seagate Barracuda 7200.7 40gb

gr carina

Dank je voor je reactie, maar dat is me te ingewikkeld

snap daar niets van

Compaq EVO D310

Processor: Pentium 4 2400 mhz
Snelheid: 2400/533 mhz
Stappenprocessor: F27
Grootte cache (L1/L2) : 20/512mb
Omvang geheugen : 512MB DDR
Geinteregeerd MAC: 0010DCACABB6
Systeem-Rom: 68602 V.3>12

Kun je aangeven hoe de jumper staat ingesteld op de harddisk. Zie voor lokatie van je jumper de eerdere foto van MrMusic.

Er hoort een klein blokje te zitten tussen 2 pinnen (van boven naar benden) Op de harddisk zie je dan ook ergens staan M S C (even goed kijken want is soms lastig te vinden. Kan boven of onderop staan of op de zijkant. Wel altijd in de buurt van de jumpers.

M = Master
S = Slave
C = Cable Select

Zorg dat het blokje staat op de M.

De grijze kabel die aan de harddisk zit moet zo zijn aangesloten dat het rode lijntje wat op grijze kabel zit aan de rechterkant zit dus aan de aan waar de voedingkabel Power Cable) op zit.

Die 2 eerst even controleren. Als dat iets verkeerd zit ziet de pc de harddisk niet.
Wel PC uitzetten als je dat doet.

Dan BIOS opstarten
Zodra je rechtsbovenin een blokje ziet knipperen druk je op de F10 toets.
Loop daar de schermen door en zoek of je ergens de hardisk kunt terugvinden. Even alles opties aanklikken.

Zolang je daar nergens de harddisk ziet staan herkend de PC de schijf niet.
Dat betekend

1. Harddisk niet goed aangesloten
2. Harddis mogelijk defect

Meld eerst even de resultaten van bovenstaand na uitvoering.

Laatst bewerkt:
ik heb de harddisk eruit gehaald en dat blokje staat op het 2de pinneke

en op de foto zit het in het laatste pinneke

moet ik dit nu veranderen?

en zoja kun je dat er gewoon uittrekken?

Laatst bewerkt:
antwoord op mijn eigen
vraag

ja ik kan het eruit trekken maar waar moet hij nu in?

Je kunt hem er zo afhalen.

Je moet het blokje op de M zetten. Even vorige reactie goed en rustig lezen en dan op zoek naar de 2 pinnen die bij de M zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan