Setup kan geen vasteschijfstation in uw computer vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb heel dat ding bekeken maar er staan geen letter op
helemaal nergens kijk maar naar de foto zo ziet hij bij mij er ook uit

Het staat echt ergens.

Dan staat het op de sticker aangeven die bovenop de harddisk staat. Daar staan een paar tekeningen op van de blokjes met de opties.

Daar Master opzoeken en zo overnemen. Wel de pinnen tellen. Zijn er 5 horizontaal en die ook goed vergelijken met het plaatje. Let op dat je de harddisk niet omdraait als je het blokje erop gaat zetten want de klopt de tekening niet meer. Sticker boven laten en dan op die mannier aansluiten

gevonden

de volgende stomme vraag is de bovenkant van de disk de dichte kant of de kant waar je de printplaat ziet?

Moet die rode streep van de grijze draad van de cd rom ook naar de kant van de stroom zitten?

Ok de antwoorden op de vragen.

1. De onderkant is de printplaat. De sticker is de bovenkant. Zo ook in de pc stoppen.
2. De rodedraad moet aan de kant komt waar ook de jumpers zitten. Dus rechts.
3. Plaatjes is van de 80Gb maar als Master overeenkomt dan inderdaad helemaal links.

Maar alleen als er niets anders aan de grijze kabel verbonden zit. Mocht de grijze kabel van je harddisk nog naar een andere harddisk gaan of naar een cd rom/dvd speler dan is het een andere verhaal. Meld dit even.
Als de cd/dvd speler via een andere kabel is aangesloten dan geldt punt 3 gewoon en zet je hem links.

Dus als de grijze kabel van je harddisk direct naar het moederbord gaat (de grote printplaat in de pc) dan blokje op links zetten. Anders even melden.

Laatst bewerkt:
oke
ik heb de printplaat onder zitten en ik heb de rode kant van de grijze kabel naar de kant van dat masterding en het blokje op de eerste pinnekes dus helemaal links....maakt het ook nog uit of het blokje met de opening links of rechts zit?
ik heb het namelijk laten vallen en nu weet ik het niet meer.

mijn harde schijf is dezelfde als op dat plaatje alleen een 40 gb

hoop dat je het nog allemaal kunt volgen

Het blokje kan maar op 1 mannier er op.

1 kant heeft twee gaatjes en de andere kant is vlak. De gaatjes steek je over de pinnen 7 en 8 heen zodat er een verbinding ontstaat.

Moet je helaas nu verlaten en kom pas laat weer terug. Zal pas morgen denk ik een reactie volgen. Tot die tijd succes.

Maar hoe ver ben je nu gekomen ?

De laatste actie was nog met het blokje. Verdere info ontbreekt verder en dan is het lastig hulp te bieden als we niet weten hoe en wat.

Heb je alles nu goed aangesloten
Heb je in het BIOS gekeken of de harddisk zichtbaar is
Is de harddisk het enige apparaat aan de grijze kabel

Probeer ook steeds antwoorden te geven op de vragen zodat er langzaam een beeld ontstaat hoe ver je bent. Ik kan niet zien wat je doet dus moet het hebben van jouw verhaal.

Ik ga het met frisse moed nog 1x proberen om mijn pc aan de praat te brengen, alle hulp is welkom.

mijn eerste vraag is wie weet op welke pinnekes mijn jumper moet zitten?

zie type harde schijf een paar bladzijdes terug

ik wacht met spanning op een reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan