Setup kan geen vasteschijfstation vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc-hulp.tk

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2005
hoi,

Kheb sinds een paar maand een nieuwe computer door de winkel zelf samen gesteld etc. alleen nu wil ik er een keer windows er van nieuws opzetten maar dan kom ik de volgende fout tegen:

Setup kan geen vasteschijfstation in uw computer vinden

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabirkant geleverd diagnostisch programma of installatie programma uit te voeren.

Heb even in zijn bios gekeken en het blijkt dat de hardeschijf ook niet in zijn bios herkent wordt :shocked:

Weet iemand zo wat hier het probleem kan zijn

Greatzzz:cool:

(s)ata schijf??
wel eerst met disk geinstalleerd?
of zijn het ide schijven??

Kijk eens op de cd van het moederbord, daar kun je een driverdisk mee maken, en indien je opstart van je XP cd, F6 intoetsen om die drivers te installeren, indien je natuurlijk ook een floppydisk hebt.
Sata schijven zie je vaak niet in de standaar instellingen, wel als je doorstart, dan zie je ze bij/in de bios bootscreen.

hoi,

ik weet zo niet of het een sata schijf is dat zal ik morgen ff bekijke maar het is dus niet zo dat ik de fout kan herstellen in zijn bios ?

en sow driverdisk hoe moet ik dat maken dan heb namelijk nog niet zo veel verstand van dit soort dingen

Greatzzz:cool:

hoi,

nou kheb gekeken of het ide schijven zijn maar het zijn dus Sata schijven kan het daarom zijn dat zijn bios hem niet herkent ?

Greatzzz

Lees nu eens wat Lange Pier hierboven heeft geschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan