Setup kan niet doorgaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.

hankk

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
Berichten
166
Dag medehelpers:love:

Ik probeer nog steeds WinXP te installeren maar krijg de ene na de andere fout.

Nu heb ik weer een blauwscherm met de volgende tekst;


Windows XP Home edition setup

Voor windows xp is een volume met tenminste 535 mb aan vrije ruimte nodig, Setup gebruikt een gedeelte van deze ruimte om tijdens de installatie tijdelijke bestanden op te slaan.
Het station moet zich op een lokale vaste schijf bevinden die door Windows XP wordt ondersteund, maar die niet is gecomprimeerd.

Setup kan een dergelijk station met de benodigde hoeveelheid vrije ruimte niet vinden'.

Setup kan niet doorgaan. Druk op ENTER als u Setup wilt beëindigen.


Ik heb geen idee wat hier bedoelt word, en wat ik nu moet doen om setup aan het werk kan krijgen, welke setup expert kan mij hier uit de helpen?:):thumb:
 
Op de/een virtuele schijf die aangemaakt wordt door XP kun je ook geen XP installeren.:eek:

Of je hebt een SATA schijf waar je de drivers voor de controller ervan op een flop dient te hebben staan en via F6 dient te laden, of je dient in de bios de SATA controller op IDE modus te zetten, of je zult die drivers in/op de XP cd moeten slipstreamen.
 
Bedankt Bertus:thumb:

Je aanwijzing ga ik volgen!

Lange Pier, inderdaad een SATA schijf.
Op http://www.siliconimage.com/support/supportsearchresults.aspx?pid=63&cid=11&ctid=2&osid=8&
vond ik wat Sata drivers, maar die zijn te groot voor een diskette, en ik weet ook niet welke ik hebben moet.
Mijn mobo; A7N8X-E de luxe
Ik formateerde de HD in fdisk en heb daarna E:\setup C:\ gedaan daar kreeg ik This program can not be in DOS uitgevoerd worden....
 
Sata drivers zijn te vinden op de site van Asus bij de downloads voor je moederbord!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan