Setup problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo luitjes,

Ik heb bij een kennis een schijf geformateerd met een opstartdisk van W98 SE.
Nu wil ik W98 weer terug zetten maar krijg als ik setup vanaf station E (CD ROM) geen reply?
Ik maak waarschijnlijk een domme fout met het typwerk...het is toch E:/ setup ?
Als ik dit typ dan krijg ik gewoon weer E:/ in het dosscherm te zien en begint hij niet met instaleren.
Ik doe wat fout maar wat?

Raymond

Ga eens naar de map win98 van de CD-rom en type dan SETUP [enter].

Ik kan de CD Rom niet benaderen, ik zit in Dos. Maar even dit!
Het is toch E:/ setup ??

Aha....zie je wel....
Nergens een spatie tussen?
Ik ga het gelijk proberen.

Nope..doet niks. Ik krijg gewoon weer een volgende regel met E:\
Helluuuuuuuuuuuuuuup.

Hoeveel partities heeft die schijf? Gebruik je een originele WIN98 diskette of heb je er eentje gedownload?

Orginele diskette en legale CD Rom. gewoon 1 schijf C zonder partities dus het moet zo makkelijk zijn.Diskette kan na het formateren er uit neem ik aan?

Diskette kan er na het formatteren uit ja.

E:\ krijg je dus wel (als je <b>E:</b> [enter]) doet.

Doe dan, als je E:\> ziet, eens <b>DIR</b> [enter].

Zal ik doen en kom er morgen op terug. Ik ga nu werken. Bedankt alvast voor zover.

Ik vraag me af of ik nu gek wordt, ik heb laatst nog win98 geïnstalleerd op een mn oude celeronnetje voor ik hem wegdeed, maar dat kan toch gewoon door op te starten van de CD??? Of heb ik niet goed gelezen... :rolleyes:

Maarja lekker ouderwets DOSSEN is sowieso gaaf... Ik denk overigens dat je gewoon het mapje bent vergeten. De stappen die Tiborv beschreef maken dat wel duidelijk...

Na het typen van 'dir' komt er of een hele lijst in beeld of zoals ik denk enkel de map win98. Je moet dan dus eerst het mapje in door 'cd win98' te typen en vervolgens 'setup' zou dan de klus moeten klaren.
Mocht je toch de hele lijst voor je neus krijgen kan je eventueel zoeken naar executables door 'dir *.exe' te typen... Hoe dan ook succes...

Gr. René

Ja, ik zat net te denken dat ik de Boot Sequence in de Bios maar verander zodat hij vanaf CD Rom opstart.
Hoe kwam ik ook weer in de Bios?
Tijdens het opstarten op .... drukken??
Kan het alleen nu even niet doen ben weer thuis aan het werk.

Hangt ervanaf. Meestal is het F2 of Delete, maar ik geloof dat F5 ook bij sommige computers wordt gebruikt. Probeer wat zou ik zeggen :D

DELL computers: F2
Compaq: F10
AWARD/AMI bios computers: vaak DEL

Dat staat toch op het scherm hoe je in de BIOS moet komen?
Die andere volgorde-optie lijkt me trouwens de simpelste. "Gewoon" E laten draaien.

Win 98 vind ik altijd het makkelijkste om met een opstartdiskette op te starten.

Dan:

d:\
cd win98
setup

en de boel begint met installeren. (als d voor de cdrom is)

Vaak is met een opstartdiskette de cdrom letter veranderd. Als het normaal in windows D is, is het vaak met een opstartdiskette E. (heeft iets te maken met een virtuele schijf die hij aanmaakt of zo.)

Uiteindelijk toch in de BIOS kunnen komen en daar de Bootsequence omgezet zodat hij van CD Rom bootte. En gelukt.....
Thanks allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan