Setup slaat uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevtec

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Berichten
178
Beste mensen,

Voor mij staat een laptop die laatst naar Barcelona geweest is. Hier is hij in het stopcontact geplugt, en vanaf toen ging er vanalles fout. In de eerste instantie ging hij niet meer aan, maar dat is opgelost. Maar nu is het volgende probleem de installatie van Windows XP. Het opstarten vanaf CD gaat gewoon zoals het hoort, maar zo gauw als ik de keus krijg tussen installeren, repareren of setup verlaten, klapt de laptop uit en kan ik weer overnieuw beginnen.

Van allerande tests al gedaan: mobo, proc, memory, videogeheugen noem 't maar op. Iemand een oplossing misschien?
 
klapt ie eruit in de trend van hij boot opnieuw op of hij valt uit?

Alles getest en geen fouten gevonden bedoel je?

Als je al problemen met het opstarten van de laptop hebt gehad is het misschien een verstandig idee om de netstroom aan te sluiten en de accu te verwijderen.

Volgens mij is het punt waarop je vast zit precies het punt waarop contact word gezocht met de harde schijf om aan te geven waar de installatie van windows moet worden geplaatst.
De bestanden worden wel in het geheugen geladen (daarna kom je pas bij het scherm met de opties zoals jij ze aangeeft) dus het geheugen lijkt me niet de fout te zijn.

Test je harde schijf nogmaals grondig.

Ook kun je natuurlijk een verotte cd hebben met xp erop en die kan op de meest vreemde momenten vastlopen. Probeer hem dan opnieuw te branden of op een ander systeem te testen.
 
Ik bedoel ik de trend van echt helemaal uitvallen inderdaad. En ook weer inderdaad, alles getest en geen fouten. Met de accu ben ik je een stap voor, ook dit heb ik al gedaan haha, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Oow vergeten te vertellen: Toen we de notebook weer aankregen en de schijf eruit haalden, was de bovenste schijf helemaal in stukken. De hebben we eruit gehaald, en de schijf vervangen. Verder geen foutmeldingen gekregen van een verrotte harddisk-controller ofzo.

De CD ligt het ook niet aan, want deze is gloednieuw. Gister nog gebruikt om een ander station te installeren. Is er zo een progje om de harddisk-controller van het moederbord te controleren? Want ik kan de schifj wel gewoon benaderen, formatteren en noem maar op?
 
Ik heb nu geprobeerd om op te starten via de boot CD: IHaveThePassword, maar ook hierbij slaat hij op een bepaald moment uit. Setup van Vista ook geprobeerd, bij deze exact hetzelfde.

Iemand een idee waar het aan ligt?
 
nou ik vermoed toch dat dit aan de hd controller ligt. Ik ken geen programma om dit te testen, maar weet wel dat een hd die onder dos benaderbaar is, het onder windows wel eens moeilijk kan hebben.

Maar als de hd in stukken uit de laptop word gehaald, wat trouwens een niet geheel onbelangrijk details is, dan lijkt het me toch wel logisch dat er iets is gebeurd wat niet goed is voor de laptop. Of hij is gevallen of er is teveel druk uitgeoefend op een plaats waardoor dit is gebeurd.

Vervang de hd indien mogelijk voor een andere als test.

Als de controller defect is zal hij het nu ook neit doen. Dan komen we in het reparatiecircuit terecht en dat is voor laptops zonder garantie meestal niet echt lekker (qua prijs).
 
Klopt, wat ik bedoelde met dat hij in Barcelona is geweest is, dat de stopcontacten daar ongeaard zijn. De harde schijf kwam er in stukken uit, en is inmiddels al vervangen.

En inderdaad, die reparaties zijn niet goedkoop. Toch bedankt!
Ik denk dat de directeur dan maar een nieuwe notebook moet gaan halen haha!
 
Klopt, wat ik bedoelde met dat hij in Barcelona is geweest is, dat de stopcontacten daar ongeaard zijn. De harde schijf kwam er in stukken uit, en is inmiddels al vervangen.

En inderdaad, die reparaties zijn niet goedkoop. Toch bedankt!
Ik denk dat de directeur dan maar een nieuwe notebook moet gaan halen haha!

haal meteen een extra verzekering ;) nog nooit een hd in stukken uit een laptop zien komen ;)
 
Lol, nee ik ook niet inderdaad. Echt helemaal gebarsten. Onderste schijf was nog goed, maar de bovenste was helemaal gebroken. Maar ik zat net te denken, die boot CD IHaveThePassword, die probeert geen verbinding te maken met de HDD. Dat is een live Windows versie. Dus waarom klapt dan de HDD-controller eruit?

Ik vind het maar raar, want de notebook blijft aan, tot je de install van Windows probeert te draaien, of zelfs een bootable versie van Windows op wilt starten.

Vind het maar een raar probleem eigenlijk.
 
Lol, nee ik ook niet inderdaad. Echt helemaal gebarsten. Onderste schijf was nog goed, maar de bovenste was helemaal gebroken. Maar ik zat net te denken, die boot CD IHaveThePassword, die probeert geen verbinding te maken met de HDD. Dat is een live Windows versie. Dus waarom klapt dan de HDD-controller eruit?

Ik vind het maar raar, want de notebook blijft aan, tot je de install van Windows probeert te draaien, of zelfs een bootable versie van Windows op wilt starten.

Vind het maar een raar probleem eigenlijk.

elk advies dat ik geef of mening die ik heb over een reparatie hoeft niet de juiste te zijn ;) Dus mocht er iemand anders een idee hebben dan hoor ik t ook graag ;)
Ik denk logisch na en heb een tijdje gewerkt als pc reparateur dus een beetje ervaring heb ik ook nog.

Volgens mij zoekt een bootcd als knoppix ook altijd welke interne apparaten er zijn aangesloten. Inclusief de harde schijf. Daarom denk ik dat dit toch ermee te maken heeft. Bovendien, een kapotte harde schijf die uit de laptop word gehaald geeft aan dat daar toch iets gebeurd is. Dat versterkt het vermoeden dat daar het probleem zit.
 
Ik zal je nog even wat kleine details geven:

- Ik kan hem via een win98 bootfloppy gewoon benaderen, en dan kan ik doen wat ik wil. Kopieren, lezen, schrijven alles! Ik heb ook al geprobeerd een soort van pre-install te maken van de XP cd, maar dat kan ik schijnbaar niet (lol).

- De notebook leest CD's helemaal, totdat je dus de Windows install wil doen. Dan begint het lampje ineens te knipperen, en dan valt de notebook uit. Het lijkt wel alsof hij op een bepaald moment GEENEEN cd meer kan en wil lezen, moe wordt, en dan uitvalt.

Klinkt raar, maar zo lijkt het wel. Het gebeurt bij Vista bijvoorbeeld niet als hij de schijf probeert te benaderen, maar als hij van de CD begint te lezen. En bij andere installs valt hij weer op hele andere momenten uit.

Misschien is het nu iets duidelijker.
 
Hoi !

Kopieer de i386-map eens naar de HDD en doe de set-up vandaar uit.

Lukt het nu wel ?

Greetz,

Harry.
 
Welk bestand moet ik dan openen in die i386 maken? Want als ik gewoon setup doe, werkt hij niet onder DOS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan