setup windws XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 21204
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 21204

Hey tijdens de instalatie van windows xp krijg ik de volgende melding en kan ik niet verder komen:

In dossier pcmcia.sys een onverwachte fout (32768
) in lijn 5882 in D:\nt\base\boot\setup\setup.c..

dit is niet precies wat er stond want ik heb het vertaald, maar weet iemand wat ik hier aan kan doen?>??

hoe bedoel je?? ik heb veel vaker XP geinstaleerd, en dit is ook geen nieuwe pc en er heeft eerder xp opgestaan

ik heb hem geformateerd en toen wou ik xp er weer opzetten en kreeg ik die melding

Ik vraag maar.
Bij het zoeken op internet kwam ik een aantal keer dit probleem tegen met als probleem te weinig geheugen of een illegale(gekopieerde) of niet systeem CD.

Heb je de schijf wel met de CD geformatteerd?

Het is inderdaad een geheugen probleem. En of het nu een legale of illegale cde is maakt helemaal niks uit.

Bedoel je intern geheugen, en jah het is een illegale kopie, maar dat moet niet uitmaken want dezelfde cd werkte de vorige keer wel... en ik heb dit vaker gedaan bij dezelfde pc, hoezo zou het nu opeens aan het geheugen liggen, en hij geeft nog steeds 256 mb ram aan in de bios, en bij het opstarten

Ik heb dit probleem ook regelmatig gehad en dat ligt aan de geheugenmodules: daar is iets mis mee, maar wat is bijna niet te achterhalen. Ik heb wel eens 3 x een setup moeten afbreken en dan weer opnieuw beginnen totdat ie het wel 'pakte'. Heeft dus inderdaad niks te maken met een legale/illegale cd: dat kan setup helemaal niet zien :D

Gewoon nog maar een keer proberen dan zoals Frederik aangeeft?

Geplaatst door Frederik
Heeft dus inderdaad niks te maken met een legale/illegale cd: dat kan setup helemaal niet zien :D
@ Frederik, dat is niet helemaal waar. Heb je nl. een XP Home CD die bij een PC wordt geleverd kun je die in veel gevallen alleen op die PC gebruiken en niet op een andere.

Dat klopt inderdaad, maar dat geldt voor alle OEM versies.

Bij een corporated maakt het niks uit.

oke dat wou ik dus proberen, maar dat wil dus nu opeens niet meer lukken ik zit nu met een ander probleem, ik kan geneens meer in de setup komen, en in ms dos kan ie de cd niet meer lezen

als ik de cd-rom als first boot device zet en ik doe de xp cd erin dan geeft ie nu aan dat ie nix gevonden heeft waar hij van kan opstarten en soms gaat ie door naar dos, ik had gehoord dat dit een conflict kon zijn dus heb ik alle ide losgeplukt behalve die van de cd, toen deed hij het wel maar kreeg ik die melding weer dus wou ik hem nog een keer opstarten, alleen nu kom ik weer niet in de setup, de bios geeft de cd-rom speler wel aan maar meer ook niet, ik snap het nu echt hellemaal niet meer

en als ik in dos ben en dan in de setup probeer te komen krijg ik de melding, cdr101: not ready reading drive D:

plz help me out

"en als ik in dos ben en dan in de setup probeer te komen krijg ik de melding, cdr101: not ready reading drive D:"

dergelijke berichten ontstaan wanneer drive letters worden verandert tijdens een installatie. Kijk eens goed of de D letter wel goed is ?

Dat zal wel, maar gelet op de 'kan niet lezen' melding zit er iets met de kabels niet goed of ligt de cd er niet goed in of in de verkeerde speler (?)

Nee ik heb echt vanalles al geprobeerd ,emt drie verschillende spelers

als je dat in Dos heb gedaan, is je opdracht niet goed geweest of heb je de verkeerde drive letter ingetypt.

Hoe bedoel je, ik heb gewoon d: gepakt, en die moet ikook hebben...

het lag gewoon aan mijn cd rom speler :D kweet nog niet wat er was, heb xp met andere cd romspeler geinstaleerd en dat deed wel, oude cd rom speler er weer ingezet en toen deed die ook weer, vast iets met drivers ofzo

Blij dat het opgelost is :) maar t zal wel aan dit of aan dat gelegen hebben schiet ook niet echt op. Het zij zo :thumb:

Naast een kapot cd schijfje is dit natuurlijk wel de enige verklaring voor dit probleem. Hiermee houd ook verband of het een illegaal schijfje is.

Niet zozeer dat het schijfje ilegaal is maar meer de manier waarop het gebrand is.

gebrandde CD's zijn namelijk van slechtere kwaliteit dan geperstte (Orginele) cd's en zijn, ondanks nog steeds gedacht word dat cd's lang houdbaar zijn, al snel aan het aftakelen.

Heb je niet een "top" (mischien wel iets vervuildde??) speler zal die eerder fouten geven bij een "aftakelend" ceedeetje

Dus Frederik, om het antwoord volledig te houden is de kans dat het aan CD-rom speler lag zeer groot.

Sander, denk hier de volgende keer aan als je wil gaan herinstalleren. indien je deze zelfde cd en speler wil gaan gebruiken. kans is erg groot dat het probleem dan weer opspeelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan