Setup Wizard Service, Isp probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robinjoshua

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2010
•Heb je een adsl of kabel aansluiting
adsl
•Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
Windows Xp
•Gebruik je een firewall en zo ja welke
de standaard firewall van windows
•Welk merk en type router of modem gebruik je.
Ik heb een Zyxel modem en een Sitecom 300N (wl-304)wireless router.

Als je bij Internet explore je http://(je ip-adres) invult en enter drukt, wordt je door gelinkt.
Username: Admin
Password: Admin.

Vervolgens klik ik op Wizard

Dan kom ik bij de Setup Wizard - Internet access,
"What type of internet access do you have?"
waar ik mijn land en mijn verbinding aan moet klikken.
Daar heb ik Nederland in gevuld en vervolgens bij
Service moet ik een ISP selecteren.
Mijn Service is Telfort.nl, maar deze staat niet in de lijst met de ISP.
Wat moet ik nu doen, want ik kan nu niet verder.

alvast bedankt :thumb:

Dit gaat helemaal verkeerd: Je hebt een Zyxel (dat is een ADSL routermodem) en je hebt ook een Sitecom Wl-304 (dat is ook een ADSL routermodem).

Als ik ervan uit mag gaan dat de Zyxel door je provider beschikbaar is gesteld én werkt, dan moet je de Sitecom niet als modem gaan gebruiken. Wat je dan moet doen is 'iets' instellen (maakt niet uit wat) op de Internet-verbinding, daarna het draadloze gedeelte gaan configureren op de Sitecom, daarna het DHCP server-gedeelte van de Wl-304 UITSCHAKELEN en daarna op de Sitecom een LAN ip-adres invullen dat in dezelfde reeks ligt als de Zyxel (192.168.1.30 is een goede kandidaat). Zie handleiding hier.
Hierna verliest je pc de verbinding met de Sitecom. Je moet daarna de Sitecom met de Zyxel doorverbinden via een van de 4 Sitecom LAN- verbindingen (dus met een netwerkkabel).
Hierna is de WL-304 tot een draadloze accesspoint/bedrade switch gedegradeerd. ADSL/Internet toegang en DHCP serving (=uitreiken van ip-adressen) gebeurt dan door de Zyxel; enige wat de Sitecom doet aangesloten (draadloze/bedrade) pc's verbinding te geven tot de Zyxel (en daarmee tot Internet).

Hierna moet je (natuurlijk) je pc herstarten. Je pc/laptop zou dan een ip-adres van de Zyxel moeten krijgen én Internet zou moeten werken. Dit werkt zowel als je bedraad als draadloos verbonden bent met de Sitecom.

Succes,

Tijs.

ik snap het nog niet helemaal.

Mijn computer heeft draad internet. Hij staat aangesloten op de Zyxel. Ik heb een ADSL kabel van mijn zyxel naar mijn 300N lopen.
Op Lan 1 zit een kabel die naar mijn laptop loopt.
Is het tot zover correcT?

Nee, dit is niet juist: Je moet een netwerkkabel gebruiken om de Zyxel en Sitecom onderling te verbinden, dus niet een ADSL/telefoonkabel.

Je mailde dat momenteel al enkele personen (bedraad) via de Zyxel verbinden. Op dezelfde manier moet je de Sitecom ook gaan aansluiten (zie eerste paragraaf, en ook mijn vorige posting), dus via een netwerkkabel.

Tijs.

Nog een kleine toevoeging: Zodra het werkt, dan kun je de 3 overgebleven vrije LAN-aansluitingen op de Sitecom ook gebruiken om bedraad Internet beschikbaar te stellen aan pc's/laptops die bedraad willen verbinden. Dit compenseert ruim voor de ene LAN-verbinding die je op de Zyxel kwijtraakt om de Sitecom op te verbinden.

Tijs.

Graag even een terugmelding of het nu werkt of niet.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan