Setup Wizard

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik heb nu mijn programma af.:D
Maar als ik het dus publiceer door op publish application te klikken krijg ik zo'n alternatief installatie wizard. Hoe kan ik mijn programma laten installeren op de manier met de meest gebruikelijke setup wizard?

Weet er btw ook iemand hoe ik van mijn programma een exe-bestand kan maken?

Alvast bedankt,

Geert

Welk programma? Om een .exe bestand te maken heb je een compiler nodig.

Uitgebreid antwoord

Hallo geertd,

Een leuke vraag om te beantwoorden, want ik zat er een hele tijd geleden ook mee. Via Visual Studio kun je al een aardig eindje komen qua setups, maar meestal zijn die niet zo erg uitgebreid. Gelukkig zijn er veel bedrijven die software maken voor programmeurs om hun programma's uit te kunnen brengen. Een paar voorbeeldjes:

- InstallShield, een heel bekend en veel gebruikt programma, dat helaas niet gratis is :confused:
- NSIS, een klein programmaatje waarin je heel snel een setupje kunt maken, als je een uitgebreide setup wilt, zul je hierbij ook helaas zelf moeten programmeren :rolleyes:
- Qsetup (die gebruik ik zelf), een veel uitgebreider programma, waarmee je zelfs in de demo een heel eind kunt komen, het nadeel van die demo is alleen dat er onder elke setup die je maakt, in grote letters onderstaat van: DEMOVERSION of iets dergelijks. De functies zijn overweldigend, bijv: Eigen vensters samenstellen, billboards (plaatjes tijdens de setup laten zien), complete mappen, register etc. constructies maken (die dus als je het programma installeerd, ook dus gemaakt worden), erg handig dus! :D

Het maken van een .exe bestand is niet zo moeilijk, het gebeurd zelfs zonder dat je het weet, iedere keer als je debugt, dan word er een nieuwe .exe versie gemaakt en over de oude heen gezet. Het bestand is te vinden in de volgende map: "X:\jouwdocumenten\Visual Studio (kan ook anders zijn hoor :P)\Projects\jouwproject\jouwproject\bin\debug\" daarin is hij te vinden.

Veel succes ermee!

mr32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan