Setup WRT120N niet bereikbaar, ondanks reset.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wsnel

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2013
Mijn setup van de router is niet bereikbaar.
Genomen acties:
- Register opschoning
- Reset Router (diverse keren)
- Koppeling aan een andere PC configuratie.
(besturing Windows 7 Ultimate)
Waarschijnlijk ontstaat dit probleem, omdat in het inlogscherm van 192.168.1.1 in licht grijs "Gebruikersnaam" en "Wachtwoord" zijn voorbedrukt. Het wachtwoord zal niet het probleem zijn, aangezien dat moet worden gewijzigd in "admin".
De "gebruikersnaam" gaat niet weg, behalve als je daar iets typt. Zie bijlageGebruikersnaam bij inlogscherm reeds gevuld.gif.
Echter, volgens de instructie moet dit veld leeg gelaten worden.

Mijn vraag: Hoe krijg ik het aanlogscherm zonder de voorbedrukte tekst "Gebruikersnaam" in het invulveld?

als er gebruikersnaam staat, dan is het veld leeg, de tekst is ook in het lichtgrijs weergegeven ;)

linksys inlogscherm - reactie -.gif
Beste Kipje,
Bedankt voor je snelle reactie, echter het veld is schijnbaar toch niet leeg.
Als het me uiteindelijk lukt om het inlogscherm weg te klikken, zit ik in een setup waar bijna niets zichtbaar is en geen wijzigingen opgeslagen kunnen worden.

klik met je muis in het veld gebruikersnaam, dan wordt dit blanco en klik vervolgens in het veld wachtwoord en typ daar admin in.
Als je dan nog zo'n relatief leeg scherm krijgt is er iets mis met je router.
Dat aanlogscherm zal altijd "gebruikersnaam" in het invulveld tonen anders weet je toch niet wat je daar moet invullen?

Beste Contrazoom, ook jij bedankt voor je reactie, echter als ik met de muis op het veld klik gaat de tekst weg.
Zodra ik de muis van het veld weg schuif of op de tab toets druk, is de tekst wederom direct zichtbaar en wordt het onmogelijk om in te loggen.
Wat jij schrijft klinkt logisch, maar schijnbaar wordt de zichtbare tekst daadwerkelijk als tekst gezien.
Volgens mij is er iets mis met de instellingen van windows7 of mijn pc instellingen, wat dit veroorzaakt, maar wat?
Had Cisco er maar voor gekozen om ook voor de gebruiker met "admin" te laten vullen, dan had ik volgens mij geen probleem gehad!

Ik heb een TPlink router en ik had daar eigenlijk nog nooit op gelet maar bij mij gebeurt hetzelfde. Van zodra ik de muis weg haal verschijnt bij mij ook username terug. Als je dit nu zo laat en in het paswoord veld alleen admin invult, kan je dan inloggen? En anders probeer eens admin als username en admin als paswoord.

Beste Contrazoom, dat heb ik allemaal al een paar keer gedaan. Helaas..

dan weet ik het ook niet meer. Heb je het inlogscherm eens vanuit een andere browser proberen te benaderen zoals Chrome of Firefox?

Beste Contrazoom,
Het is gelukt met Firefox. Bedankt voor de hulp.

mooi zo. Zet dan nog even de status van deze vraag op opgelost. En als je vragen hebt mbt. de setup van je router, lanceer dan een nieuwe vraag.
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan