sfc/scannow

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Berichten
5.618
Ik heb via cmd eens het command sfc/scannow uitgevoerd en ik heb hetvolgende resultaat gekregen -->

Er zijn beschadigde bestanden gevonden maar wat kan ik ermee doen?
Ik heb het logje bekeken maar dat is een aantal pagina's lang :confused:
naar wat moet ik gaan uitkijken?:eek:
 
Maak direct een backup van alle bestanden die je wilt bewaren. Open een Commandbox (CMD) en type:

CHKDSK C: /F [enter]

Er wordt gevraagd om bij de volgende reboot de schijf te testen (GOED LEZEN WAT ER STAAT), selecteer Ja en reboot de schijf. Hiermee controleer je of de schijf nog in orde is.
Het resultaat zie ik graag verschijnen...
 
Ok bedankt voor je reactie :D
maar kan ik dan ook niet gewoon hetzelfde resultaat ga als ik naar mijn computer ga en in de eigenschappen ga en daar gewoon op errors check?
Ik heb namelijk niet zoveel zin om echt weer alles even te gaan backuppen...
---
Ik heb mijn systeem nog maar onlangs opnieuw geinstalleerd nadat hij van acer is terug gekomen (maar in het frans :p dus ik moest wel) en ik veronderstelde dat ik dan wel geen problemen zou hebben met het systeem en voerde dat command even uit om het te testen omdat ik het even wou checken omdat dit bij iemand anders op dit forum niet werkte maar bij mij gaf dit dan zo'n resultaat...
 
Laatst bewerkt:
Van mij hoef je niet te backuppen hoor. En natuurlijk kun je de errorcheck gebruiken, niet dat die veel info geeft, maar goed. Jij stelt de vraag, ik geef de tips en jij doet daarna wat jij leuk vindt... :thumb:
 
geeft chkdsk dan meer info over wat er fout loopt op mijn systeem dan errorcheck?

Gebeurd het dan dat het mislukt wanneer je een chkdsk doet en dan gegevens kwijt bent misschien?
Sorry maar van al die commands weet ik echt NIETS af :p
 
Chkdsk geeft meer info ja. En gegevens kwijt raken? Tja, dat kan al met per ongeluk de verkeerde toets te gebruiken. Daarom, altijd backuppen.
 
ok ik zal dan wel eens chkdsk uitvoeren maar dat zal dan toch niet voor vandaag zijn denk ik...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan