shadow copiy (windows7) backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
Mijn backupprogramma Cobian Backup Gravity geeft de boodschap: Couldn't contact the Volume Shadow Copy requester. Please check that the service is installed and running.
hoe kan ik dit herstellen?
 
Tom1304 had hetzelfde probleem en hij loste het binnen zijn OS zo op.
 
Laatst bewerkt:
ik heb niet te maken met een server...
ik wil het best toch probleren, maar waar haal ik framework 3.5 vandaan en hoe installeer ik die?
 
ik heb niet te maken met een server...
ik wil het best toch probleren, maar waar haal ik framework 3.5 vandaan en hoe installeer ik die?
Als jij altijd standaard de updates van Microsoft laat binnenlopen en installeren, dan krijg je die automatisch, dat heeft niets met een server te maken.
 
het probleem verschuift almaar. een twee of drietal updates van MS krijg ik met geen mogelijkheid geinstalleerd.
 
zodra ik weer probeer laat dat onmiddellijk weten aan je. alvast bedankt!
 
iedere keer krijg ik boodschap "beveilgingsupdate voor MS.NET Framework 3.5.1 op Windows7 SP1 x 86 mislukt. drie versies: KB2729452 en KB2742599 en 2937610 dit mislukte al in mei maar dan zijn er andere KB-codes)
 
Uit je andere topic waar je ongeveer hetzelfde probleem beschrijft en ik reageer met het volgende antwoord:
De Volume Shadow Copy is afhankelijk van de service "Remote Procedure Call (RPC)", dus controleer of die service als opstarttype de status "automatisch" heeft en opgestart is..
 
Laatst bewerkt:
ik kan er nu echt geen wijs meer uit.
1. ik heb op allerlei manieren geprobeerd om een drietal beveiligingsupdates MS.NET Framework 3.5.1 op Windows7 SP1 te installeren, ook handmatig. niks lukt. En Framework zou nodig zijn om Shadow Copy te maken begrijp ik.
2. ik had een nieuwere versie van Cobian Backup geinstalleerd (onder de oude wilde Shadow Copy nooit werken) en een aantal dagen heeft ShadowCopy gewerkt, ineens was het weer afgelopen, ongetwijfeld nadat windows weer eens was vastgelopen.
3. j je hebt me al eens uitgelegd hoe ik RPC kan vinden (dat meen ik me te herinneren), maar ik heb geen idee waar ik moet kijken. ik herinner mij dat die op automatisch stond. Dat moet ook wel, want anders zou een programma als Cobian toch niet opstarten (zonder Shadow Copy weliswaar)?
4. de automatische opslag van Word heb ik ingeschakeld, maar daar heb ik per se geen goede ervaringen mee, vaak vind ik alleen een verminkte versie terug of zelfs helemaal niks. Vandaar dat ik extra zekerheid wil hebben naast Word.
 
Probeer eens het volgende, open de opdracht prompt als administrator (rechtsklik) typ achter de prompt:
sfc /scannow (let op de spatie)
Enfin, hier vind je de volledige uitleg van MS zelf met screenshots.
 
ik draaide dit programma wel eens eerder, ook in kader van een (hetzelfde?) probleem. nu stopt het programma na 33% van de verificatie. de aangevraagde bewerking kan niet worden voltooid.
 
geen idee of ik dat gedaan heb, waarschijnlijk wel als dat gevraagd is, maar dat is dan al heel lang geleden. wat nu te doen?
 
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
ECHO Reconfigure VSS>> %UserProfile%\desktop\log.txt
FOR %%S in (
"VSS"
"RpcSs"
) DO (
>>%UserProfile%\desktop\log.txt (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start=auto
SC START %%S))
START notepad %UserProfile%\desktop\log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:vss.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → vss.batAls administrator uitvoeren
Post dit log.



Voer dan deze opdracht uit:

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log >"%UserProfile%\desktop\update.log"
start notepad "%UserProfile%\desktop\update.log"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:finderrorupdate.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → finderrorupdate.batAls administrator uitvoeren

Post dit log.
 
dit is knap lastig voor mij. kan er niks fout gaan waardoor er niets meer werkt en ik helemaal in de problemen kom?
wat is de bedoeling? wat gaat dit programmaatje veranderen/verbeteren?
 
Het eerste script zorgt dat de service Volume Shadow Copy & Remote Procedure Call starten en de opstartroutine verandert naar de status starten.

Het tweede script zoekt naar een foutmelding in C:\windows\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log, zodat het gemakkelijker wordt een oplossing te vinden.
 
o is dat een script? alweer wat geleerd.
als het eerste script niet goed gaat, zit ik toch niet met niet meer functionerende pc?

hoe ik een log moet posten weet ik niet, maar dat wijst zich vanzelf?

het laatste script kan ik altijd nog uitvoeren? als ik het goed begrijp, moeten er geen errors meer komen als het eerste script goed loopt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan