Shapes uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
886
Ik heb nog eens zitten puzzelen met het enabled= false maken van een shape via:
Code:
shapes(1).ControlFormat.Enabled = False

In eerste had ik het anders opgelost, maar helaas heb ik deze code dan toch echt nodig voor een ander doel. Er moeten namelijk knoppen worden uitgeschakeld, niet worden verborgen met visible= false, maar gewoon zichtbaar en uitgeschakeld worden.

Bovenstaande code heb ik in een werkblad gezet. Het werkblad is beveiligd, maar voordat dit wordt uitgevoerd, wordt de beveiliging er even vanaf gehaald (Unprotect) om het blad toegankelijk te maken voor wijzigingen en het blad weer beveiligd (Protect). De knoppen worden niet getoond met printen. Dat stukje is in eigenschappen van de shape uit gevinkt.

Code:
shapes(1).visible = msoFalse

Deze code werkt wel, maar dit wil ik niet.
 
Uitschakelen in de zin van het niet uitvoeren van de bijbehorende Sub kan niet.
Wel kun je bovenin de betreffende Sub controleren of deze moet worden uitgevoerd ja of nee.
Zonee, dan Exit Sub.
 
Hoi Edmoor.

Ik had gehoopt hetzelfde te kunnen als wat je in de userforms hebt. Daar kun dit wel instellen. De knop blijft zichtbaar, maar is gedimt. Kennelijk werkt het in shapes dus niet zo. Jammer. Dan maar weer laten verbergen. Anders weet ik het niet. Wel jammer. Geeft meteen een ander zicht.
 
Wacht even. Dit kan ik weer die doen met diezelfde checkbox controle en dan inderdaad die IF ELSE of het door jou en Snb aangegeven Select Case.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan