• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Shapes verbergen/tonen en toewijzen aan cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonissteiner

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Beste forum gebruikers,

ik zit met een probleem in verband met shapes. in het bestandje in bijlage probeer ik mijn probleem duidelijk te maken:
in sheet1 als in cel A10 een x staat worden de rijen 1 tot 6 getoond en ook de group boxen en option boxen. De x weg of een andere waarde verbergt alles. Nu is mijn probleem dat indien de objecten er terug staan de option boxen aan elkaar gekoppeld zijn. Dat wil zeggen dat je maar één bolletje kan zwart maken.
Hoe het zou moeten zijn staat in sheet2:
Elke group box zijn 2 bolletjes zodat ik er 3 onafhankelijk kan zwart maken én 1 van de option button paar linken aan een cel (D2 dus)

Weet iemand hier een oplossing voor (aanpassing code waarschijnlijk).
Heb al vanalles zelf zitten met testen maar niks gevonden hoe het zou kunnen

Alvast bedankt

mvg

Bekijk bijlage Shape probleem.xlsm

Bij mij werkt het gewoon.
Ik haal de x weg, alles wordt verborgen, plaats een x terug en wordt weer zichtbaar
de optionbuttons zijn dan nog steeds per 2 aan elkaar gekoppeld.

Niels

Laatst bewerkt:
Hallo Niels,

en nu snap ik jou niet? antwoord klopte niet? welk antwoord? dit is pas de eerste reactie?

Ik had een antwoord gepost maar dat sloeg nergens op omdat ik je vraag verkeerd had gelezen.
Ik zag dat je online was dus wist niet of je het al gelezen had.

Bij mij werkt het gewoon.
Ik haal de x weg, alles wordt verborgen, plaats een x terug en wordt weer zichtbaar
de optionbuttons zijn dan nog steeds per 2 aan elkaar gekoppeld.

Niels

Heel raar. Heb het nu nog eens geprobeerd om zeker te zijn en werkt bij mij niet. ik werk met Microsoft Office Professional Plus 2010. Zou het hier kunnen aan liggen?

Ik heb office 2007 en daar werkt het wel, ik kan je helaas niet verder helpen want ik beschik niet over 2010.

Niels

Okido Niels, toch heel hartelijk bedankt. ben dus nu bijna zeker dat het aan de versie ligt.

heb dit nog ergens gevonden via google:

HTML:
[url]http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/excel/thread/8d1beb40-4209-435f-bb36-8bf23a1b0e9b[/url]

is er iemand die de 2010 heeft en me kan helpen een code te schrijven. heb hier al vanalles uitgeprobeerd en nog niks werkt tot nu toe. denk dat ik een expert nodig heb en geen leek zoals ik voor deze oplossing

het bizarre is dat eens het document gesloten en terug geopend het wel werkt zoals het hoort. bestaat er een code zoals ...update?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan