Share rechten in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

tibbeatjshm

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Berichten
61
Beste allemaal,

Ik draai nu al een tijdje onder Windows Vista het bevalt me nog steeds erg goed maar 1 ding kan ik niet uit staan. het gaat om het share van bestanden dit is zo lomp beveiligd dat ik 5 minuten bezig ben om dit goed in te stellen dit moet niet de bedoeling zijn meen ik aan.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en belangrijker mensen die een goed oplossing hier voor hebben.

Mijn dank is groot:thumb:,

Tibbe
 
Het beveiligen van shares is in Windows Vista juist een hele verbetering. Je kunt nu beveiligen met een 'wachtwoord', waardoor alleen gebruikers toegang tot de share hebben als ze het juiste wachtwoord hebben. Voorwaarden hiervoor is dat 'network discovery en password protection' ingeschakeld staat in het netwerkcentrum. Daarnaast kun je met permissies werken (rechtermuisknop, security). That's all!
 
Re

Nou een verbetring zou ik het niet noemen in XP zat de mogelijkheid hier toe ook maar dit stond standaart niet ingesteld. Er zijn aparaten ik noem bijvoorbeeld een media center hardeschijf waar het niet mogelijk is om een wachtwoord in te stellen.
Maar de vraag was niet waar het zat en waar het makklijk voor is maar juist of dit er uit valt te halen.

Gr Tibbe:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan