Share zonder login

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucky_Luck

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2003
Berichten
13
Ik heb 2 WinXP pc's in een werkgroep.

Nu heb ik op pc 1 een groot aantal documenten die ik wil sharen, zodat ik ze vanaf pc 2 kan benaderen.
Alleen wil ik op pc 1 geen accounts aanmaken, omdat de gebruikers van pc 2 daar niet niet mogen inloggen.

Weet iemand misschien hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
 
Daarvoor kun je het gastaccount aanzetten op pc1
 
Geplaatst door m@rio
Daarvoor kun je het gastaccount aanzetten op pc1
Maar dan zouden er mensen op pc1 met het gastaccount kunnen inloggen.. en dat wil ik juist voorkomen...
 
Geplaatst door toetje33
je kan toch gewoon de map delen in xp?

Bij Win2000/XP moeten gebruikers normaal een w8woord geven voordat ze bij de gedeelde mappen kunnen... Maar ik wil geen accounts aanmaken, omdat ik niet wil hebben dat gebruikers lokaal aanmelden.

Bij Win9x/Me hoeven gebruikers geen w8woord op te geven. Dit zou ideaal zijn, maar ik wil XP op beide machines houden...
 
Ik weet niet anders dan "geen account, geen toegang"
 
In de group policy deny logon locally aanzetten. Start/run en typ gpedit.msc. Blader even naar security settings in computer settings, daar moet het ergens staan. Je kunt daar heel leuke dingen mee doen... :evil:
 
Geplaatst door Lucky_Luck

Maar dan zouden er mensen op pc1 met het gastaccount kunnen inloggen.. en dat wil ik juist voorkomen...

Heb nu op PC 1 het gast-account aan staan, en een share gemaakt (admin: full control, iedereen: alleen lezen) en met dezelfde NTFS rechten.

Op pc 2 zijn 3 account (allen admin over pc 2)

Waarom kan ik pc 1 nu niet benaderen??? Wat vergeet ik???
 
nee... zijn met een hubje aan elkaar geknoopt...

De verbinding tussen de pc's is goed... dat weet ik heeeel zeker...
(ze zien elkaar, en wanneer ik een administrative share gebruik (bv c$) met admin user en pass van pc 1 doet hij het goed)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan