shareaza en sygate

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepheldoorn

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Berichten
373
Hoi helpers,

Ik ben al een maand bezig sygate pro zo in te stellen dat ik zonder probleem shareaza kan gebruiken. Zonder sygate doet shareaza het prima. Ik heb sygate zo ingesteld dat shareaza wordt toegestaan maar dat helpt niet. Zelfs een nieuwe regel toevoegen had geen effect. Wie herkent dit probleem en/of weet een oplossing??
Greetz,
Joep
 
Heb je advanced rules al geprobeerd?
Dat is de laatste kans om definitief een programma toegang te geven en alles toe te laten.
Ik heb het een keer gehad met avast, daar vroeg sygate steeds maar weer om toestemming en met advanced rules is dat nu verleden tijd.
 
Ja, dat is juist het rare! Heb dat al enkele malen geprobeerd en zonder enig resultaat. De vraag nu of ik iets niet goed heb gedaan of dat er een andere oorzaak is.....VOlgens mij doe ik het wel goed daar een andere rule (dichtgooien van een bepaalde poort) ook prima is verlopen!
grtz
joep
 
Bij Tools --> Advanced rules, ga ik naar applications en geef alles wat met het betreffende programma te maken heeft toestemming (vink aan).
Ports and protocols zet ik op all, hosts zet ik op all.
En in general vink ik allow this traffic aan en selecteer de netwerkkaart.
Als je dat doet kan er weinig misgaan dacht ik.
 
Ik ga er vanavond nogmaals mee aan de slag en zal het resultaat dan hier posten. Alvast heel hartelijk dank voor het meedenken!!!
Greetz
Joep
 
Ik heb precies gedaan wat je zei, maar geen verschil....totdat ik de andere advanced rule uitzette: ik had namelijk poort 135 geblokkeerd. Nu rest mij wel een andere vraag; hoe zorg ik er in sygate voor dat poortn 135 alleen gebruikt wordt door shareaza en niet door iets anders?? Heb namelijk geen zin in trojans etc!
Alvast erg bedankt :thumb:
Joep
 
Ik denk dat wanneer er een programma gebruik probeert te maken van poort 135, sygate aan de bel zal gaan trekken om toestemming te vragen.
De firewall zorgt er tenslotte voor dat er geen ongeoorloofd verkeer ontstaat.
Dus, er zal nooit zomaar een programma gebruik kunnen gaan maken van die poort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan