Shareaza niet verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

king15

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Hallo,
Ten eerste ben ik hier nieuw dus hooi!!

Maar mijn vraag ik heb shareaza maar hij verbindt niet met het netwerk hoe kan dit en hoe kan ik het verhelpen ?? Alvast bedankt

Jeroen

Ten eerste Welkom.

Heb je misschien een firewall die de verbinding van ShareAza tegen houdt?

Ik zou het niet weten maar moet je firewall uit of aanstaan??

Het is aan te raden om een firewall te hebben en deze aan te hebben staan. Bij een firewall moeten programma's toegang krijgen voordat ze internet kunnen gebruiken. Dit is ter beveiliging van je computer. Als een programma geen toegang heeft werkt het dus niet (goed). Om te zorgen dat het programma goed werkt zal je het toegang moeten geven.

Hoe dit moet verschilt per firewall.

Misschien kan je daarom even antwoord geven op de volgende vraag:
Welke firewall heb je?

Als je geen apparte firewall hebt geïnstalleerd en je hebt wel Service Pack 2, dan heb je ook een firewall.

Ik heb windows firewall.

Ingeschakeld heb ik hem ern uitzonderingen toestaan heb ik niet aanstaan.

Ga naar start->configuratiescherm->beveiligingscentrum->windows firewall->uitzonderingen. Nu klik je op ''programma toevoegen''. Je krijgt nu een lijst met programma's te zien. Zoek in die lijst naar ShareAza en selecteer die. Klik daarna op ''OK''. Controleer nog even of het vinkje ervoor staat nadat je op ''OK'' hebt geklikt. Start nu opnieuw op.
Nu zou Shareaza toegang tot internet moeten hebben. Probeer dit en vertel het resutaat hier.

Succes

Als ik dat doe staat er shareaza bevindt zich al in de lijst met uitzonderingen !?!?

Kijk dan even of er wel een vinkje staat. Je kan shareaza ook even uit die lijst verwijderen en opnieuw toevoegen.

Ik heb even een screenshot gemaakt met beschrijving.

1. Zorg dat de firewall is ingeschakeld.
2. Zorg dat het vakje voor ''geen uitzonderingen toestaan'' niet is aangevinkt.
3. Ga naar uitzonderingen. Verwijder Shareaza als die in de lijst staat. Klik nu op ''programma toevoegen''.
4. Zoek shareaza op in de lijst. Selceteer shareaza en klik op ''OK''.
5. Controleer of er een vinkje voorstaat.

Klik daarna op ''OK''.

Test nu of shareaza werkt.

De screenshot: http://img.photobucket.com/albums/v691/rve123/Firewall.jpg

Hoi,
Ik heb het gedaan maar er staat alleen maar verbindt, dus hij verbindt wel maar ja dat doet ie al cker 2 weken enzo lang kan het toch niet duren?

Eerst wil ik je veel leesplezier wensen:p

Dat is raar:confused:
Ik weet nog wel een oplossing.
Bij Ares is het zo dat die er nog wel is mee wil stoppen. Dan helpt opnieuw installeren.

Misschien dat dit bij shareaza ook helpt.
Doe dat dan op de volgende manier.
Als je veel bestanden in de download-lijst hebt staan kan je die eerst verplaatsen. Zoek op je hardeschijf naar de map van shareaza. Waarschijnlijk staat daar een map met temp-files. Dit zijn bestanden die nog niet helemaal binnen zijn. Het kan ook zijn dat de bestanden direct in een map worden opgeslagen (zonder een temp-map). Als dit zo is hoef je ze niet te verplaatsen.

Wanneer je maar een klein aantal bestanden in shareaza hebt staan kan je de namen ervan even in een tekstbestandje zette. Dan kan je ze later opnieuw zoeken en downloaden.

Heel misschien blijven de bestanden staan tijdens het verwijderen van shareaza, maar daar zou ik niet van uit gaan.
Het is dus verstandig om je bestanden die je aan het downloaden ben eerst in ''veiligheid te brengen'' (verplaatsen).

Als de bestanden zijn verplaatst verwijder je shareaza via software. Nu download je de nieuwste versie (ik mag geen link geven dus even google gebruiken). Voordat je opnieuw gaat installeren even de map shareaza verwijderen (dan is alles wat in die map staat weeg dus ook bestanden die je niet hebt verplaatst).
Start nu de computer opnieuw op. Na het opnieuw installeer je shareaza (nog niet opstarten). Ga naar de windows firewall en verwijder shareaza uit de lijst.

Start weer opnieuw op. Zet daarna shareaza opnieuw in de windows firewall. Plaats de eerder verplaatste bestanden terug in de map temp (die staat in de map shareaza). Als shareaza geen temp map heeft plaats je ze in de map waar de bestanden binnenkomen. Als je dit goed doet staan ze weer in shareaza.

Start nu shareaza en kijk of die werkt. Vertel het resultaat of eventuele vragen hier.

Succes en ik hoop dat het duidelijk is.

Zo heb ik het al een keer geprobeerd:(

Maar bij alles ook al heb ik kazaa limewire of wat dan ook hij verbindt het gewoon niet misschien dat er daar wat mee aan de hand is ??

Jeroen

Ik heb nog een vraagje:
Welk antivirusprogramma heb je?

Probeer het is als de firewall uit staat. Even uitzetten en daarna kijken of shareaza werkt. Als die nu wel verbinding krijgt weten we de oorzaak. Nadat je weet of het aan de firewall ligt shareaza weer uitzetten en de firewall weer aan. Dit is voor de beveiliging.

Meld hier of je wel verbinding krijgt zonder firewall. Vertel ook welk antivirusprogramma je hebt.

Hallo,
Ik heb het gedaan en is nog steeds niet verbonden wordt er onderhand een beetje moe van:confused:

Je hebt de firewall dus uitgezet, maar dat had geen effect. Dan weet ik één ding zeker. Het probleem heeft niets met de firewall te maken.
Kan je misschien nog even antwoord geven op mijn vraag?
welk antivirusprogramma heb je?

Dat zal het probleem ook niet zijn:confused:

Heb je een router?
Misschien moet je daar poorten in open zetten.

We hebben wel een router maar niet aangesloten.

Misschien kan ik kazaa ofzo ff downloaden( maar die verbindt niet )

Misschien dat je daar van wel weet hoe we het moeten oplossen!?!?!

Van kazaa weet ik helemaal weinig.
Zelf gebruik ik ares en op onze andere computer gebruiken we e-mule.
je kan één van deze twee kan proberen.

Beschrijving van de programma's
Ares: Veel muziek
eMule: Meer grotere programma's en veel films.

Ik mag geen links plaatsen dus even zoeken via google.

Je kan wel even in dit topic kijken. Hier staan meerdere P2P programma's in: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=208150&highlight=kazaa

Ik wil dan wel Emule downloaden maar dat kost geld he ??

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan