Shareaza niet verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Als ik op google Emule intoets welke moet ik dan hebben ??

De bovenste. Ik had gisteren een e-mail gestuurd met de link.
Die met .net.

Hallo,
Ik heb hem gedownload maar hoelang duurt het voordat ie is verbonden hij in namelijk nog niet verbonden.

Er staat failed to connect.

Ga even naar instellingen (misschien staat dit in het engels).
Daar staat (volgens mij) bij verbinding: ''Open these ports on internal windows firewall''.
Daar even op klikken. Dan even wachten en je krijgt een bevestiging.
Als dit niet bij verbindingen staat even zoeken.
Probeer het daarna nog is.

Succes.

Kheb het gevonden en er op gedrukt maar er staat nog steeds niet gevonden.

En als ik op afbreken druk linksbovenin is het rechtonder wel verbonden en links onder staat er geen servers meer:confused:

Er staat dat ik niet met de server verbonden ben.
Al ik dus op afbreken druk ben ik wel ed2k verbonden en ook met Kad Netwerk maar niet met Webinterfase :confused: ??

Laatst bewerkt:
Sluit eMule af en start de computer opnieuw op.

Als je eMule weer opstart na het herstarten van de computer ga je eerst naar instellingen. Daar klik je weer op die knop.

Nu ga je handmatig verbinding proberen te krijgen.
Ga naar servers en klik iets onder de helft van de pagina op log.
Nu ga je handmatig proberen verbinding te maken. Als er in het log komt te staan: ''server lijkt dood te zijn of dat je geblaklist ben'' pak je een andere server.

Het is veel werk, maar zeker de eerste keer is eMule vervelend met verbinden. Succes.

Dat is een overzicht met wat er gebeurt.
Dit staat op de ''pagina'' met servers. Je ziet op de bovenste helft een aantal servers staan.
Daaronder zie je een wit vlak met zoeken naar updates. Tussen de servers en het witte vlak staat log en nog iets. Deze staan er als tabbladen.

Heb hem gevonden er staan sommige in het rood verbinding lijkt dood te zijn en de zwarte..,,

Snap ff niet wat je meot doen kan je het iets specifieker uitleggen ( je legt het al heel goed uit hoor maar ik ben een leeg met de computer )

Nu je log hebt ''open'' staan zie je of een server kan verbinden.
Je gaat nu dus één voor één de servers langs (dubbelklikken op een server en kijken of je verbinding krijgt).
Als er in je log een regel komt te staan met ''server is dood'' of ''je bent blacklisted'' ga je naar de volgende server.
Het is veel werk, maar als het goed is krijg je vanzelf verbinding. Eenmaal verbing is een grote vooruitgang. Je krijgt er dan nieuwe servers bij en je bent ''binnen''.

Hallo,
Ik heb het gedaan maar telkens krijg ik een zwarte van ben bezig met verbinden en dan weer zon rooie.

Maar wat moet er nu gebeuren ??

Je kan (volgens mij) bij verbindingen de poorten laten testen. Doe dit even en kijk of die goed zijn (open staan).

EDIT: Kijk even naar de volgende informatie:

De volgende lijst toont de poorten die gebruikt worden door eMule wanneer de standaard instellingen gebruikt worden. Als u iets verandert in Voorkeuren -> Verbinding zult u deze veranderingen in aanmerking moeten nemen wanneer u uw firewall of router configureert.

1) Locale Poort : 4662
Remote Poort: any
Protocol: TCP
Richting: binnenkomend
Doel: Client Poort / Verbindingen van andere clients, Client to Client Bron Uitwisseling

Noot: U kunt deze poort veranderen in Voorkeuren -> Verbinding -> Client Poort
Deze poort zal moeten geforward worden in een router. Het veranderen van de poort in Voorkeuren zal ook moeten gebeuren in de router

2) Locale Poort : any
Remote Poort: 4662
Richting: uitgaand
Doel: Client Poort / Verbindingen naar andere clients, Client to Client Bron Uitwisseling

Noot: 4662 is de standaard poort, maar andere clients kunnen andere instellingen hebben. Verander de remote port naar any wanneer u een firewall configureert

3) Locale Poort : 4672
Protocol: UDP
Doel: uitgebreid eMule protocol, Queue Rating, File Reask Ping

Noot: Deze poort moet geforward worden in een router. Het veranderen van de poort in Voorkeuren zal ook moeten gebeuren in de router.
Wanneer u niet in staat bent deze poort te forwarden, zet dan een vinkje bij de disable box in Voorkeuren -> Verbinding -> UDP Poort

4) Locale Poort: any
Remote Poort: 4672
Doel: uitgebreid eMule protocol, Queue Rating, File Reask Ping

Noot: 4672 is de standaard poort, maar andere clients kunnen andere instellingen hebben. Verander de remote port naar any wanneer u een firewall configureert

5) Locale Poort: any
Remote Poort: 4661
Doel: Verbinding met server

Noot: 4661 is de standaard poort van een server. Veel servers gebruiken andere poorten. Hier geldt weer dat als u een firewall configureert, de remote port naar any gezet moet worden.

6) Locale Poort: any
Remote Poort: 4665
Doel: Bronnen aanvraag bij servers
Noot: Servers die de standaard poort 4661 TCP gebruiken (zie #5) zetten hun poort voor bronnen aanvraag automatisch op 4665 UDP. Wanneer een server een andere poort gebruikt dan in #5 zal de corresponderende UDP poort gezet worden op [Verbindings Poort + 4]. Voor firewalls is de remote port hier any.

7) Locale Poort: 4711
Doel: Webserver
Noot: Dit is de standaard poort voor het web interface. Wanneer u een router gebruikt zal deze poort geforward moeten worden, of er zal geen webserver gebruik mogelijk zijn.

Kijk ook even naar dit topic voor meer informatie over de poorten: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=210986

Laatst bewerkt:
Hallo,
Er staat wel test ports maar daar kan ik niet op klikken is hier misschien wat mee aan de hand ??

Jeroen

Waarom kan je er niet op klikken?

Staan de poorten wel goed ingevoerd?
Heb je die poorten ook geopend in je router en firewall?
Staat ook het programma in de firewall?

instelingen

Ik heb ook Shareaza naar volle tevredenheid. Krijg je het helemaal niet opgestart of gaan alleen de downloads niet lopen? Als je het wel krijgt opgestart gaan dan naar hulpmiddelen (boven in de wekbalk)en dan naar snelstart assistent.
Daar kan je precies instellen hoe alles bij je staat en of je verbindt via bv een modem of lan verbinding enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan