shared videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

inge88

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
Ik wil een nieuwe laptop aan gaan schaffen. Ik heb een acer 5101 op het oog. Deze heeft echter een 128 mb shared videokaart. Maar 1024 mb werkgeheugen. Is het dan evengoed beter om een dedicated aan te schaffen, of zal dit niet of nauwelijks uitmaken?

Voor die programma's kun je het volgens mij prima met een onboard videokaart doen. De videokaart is vooral ook erg belangrijk voor bewegende beelden en speciale grafische effecten voor die bewegende beelden. Voor statische beelden (zoals de foto's in photoshop) is dit niet nodig. De snelheid van bewerkingen die op de foto's worden uitgevoerd wordt toch door de processor en het geheugen bepaald. Ik denk dus dat je beter extra geheugen zou kunnen aanschaffen voor het werk dat jij doet dan een dedicated videokaart.

Ik gebruik niet alleen foto bewerkingsprogramma's, ook flex, flash, adobe premiere en binnenkort 3d programma's. Dus eigenlijk alles wat op het gebied van multimedia mogelijk is. Ik snap dat het daarom beter is om een dedicated te nemen.
Het probleem is alleen dat ik op het internet nog geen enkele laptop ben tegen gekomen met die videokaart. :eek: :(

Vandaag deze gekocht, misschien is het ook wat voor jou.

Die voldoet wel volledig aan mijn eisen! Maar ik wilde eigenlijk rond de 800/900 euro blijven... maargoed miss zijn mijn eisen te hoog voor die prijs :p
Tsja jij bent degene die de prijs bepaalt. ;)

Het is mogelijk om een dell laptop te krijgen voor rond de 800/900 euro met een ati radeon x1400 256 mb videokaart

ik had het een keer bekeken en het lukte om onder de 1000 te blijven
was de dell inspiron 6400 dacht ik ,
kijk zelf maar ff op de site

maar die asus die is ook goed , je hebt ze ook voor rond de 1000 euro die ook aan jou eisen voldoen
check ff mycom of dynabyte

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan