shared videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

miara

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2005
Mijn 14jarige zoon wil een laptop kopen, waarin een shared videokaart van 256MB. Hij gaat de laptop o.a. gebruiken voor games, vooral van het internet, zoals Runescape, Wolfenstein ET. Ook wil hij MSN'en. Zal een shared videokaart veel snelheidsverlies geven? Deze laptop is nl. prettig geprijsd.
Wie kan me raad geven? Het gaat om de onderstaande laptop:

Packard Bell- EasyNote MZ35-200
Merk processor : Intel
Type processor : Celeron M 410
Kloksnelheid : 1.46 GHz
Cachegeheugen : 1024 KB
Bustechnologie : 533 MHz
Intern geheugen : 1024 MB
Harde schijf : 80 GB
CD/DVD (RW) : double layer DVD
Diskettestation : nee
Grafische kaart : ATI Mobility Radeon Xpress 200M
Grafisch geheugen : 256 MB
Shared videogeheugen : ja
Modem : geen
IEEE 1394 : nee
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : nee
Seriële poorten : nee
USB-poorten : 3x USB 2.0
TV-out : nee
Touchpad : ja
Accu : Li-ion
PCMCIA : nee
Schermformaat : 15.4 inch
Widescreen scherm : ja
Besturingssysteem : Win XP home (NL/UK)
IRDA : nee
WiFi : 802.11g
Garantie : pick-up & return
Garantieduur : 12 maanden
Bluetooth : nee
Ingebouwde webcam : nee
Nummeriek toetsenbord : nee
Geheugenkaartlezer : nee

Voor games die veel van de grafische kaart vragen is shared video geheugen niet echt het einde... de informatie moet eerst een stuk over het moederboard gaan wandelen naar de RAM toe en dan weer terug en bovendien is de RAM die voor normaal geheugen wordt gebruikt een stuk slomer dan het type dat op videokaarten wordt gebruikt......

Maar een laptop blijft sowieso altijd een "lapmiddel" voor games... omdat er veel concessies voor wat betreft processorsnelheid e.d. worden gedaan ten behoeve van de warmtehuishouding en het energie verbruik..... Desktops hebben dikke powersupply's, enorme koelers met stevige ventilatoren voor zowel CPU als GPU..... die kun je in een laptop niet kwijt, bovendien zou de batterij dan binnen een kwartier uitgeput zijn...

Verder ziet deze laptop er qua specificaties niet verkeerd uit......

Hoi !

Helemaal eens met ErpCity !!

Laptop is voor gamers geen oplossing is mijn ervaring.

Maar voor de rest ( MSN, een eenvoudig spel etc.) lijkt het me een prima ding.

Greetz,

Harry.

MIjn ervaring is dat een laptop niet geschikt is om te gamen,had een laptop van HP van 1600 euro,is tot 3x toe doorgebrand enkel door met zware games te werken.

De grafische kaart die jij hier aangeeft (ATI Mobility Radeon Xpress 200M) is helemaal niet geschikt voor games, ik heb zelf een HP met deze kaart, is prima voor internet en tekstverwerking maar geen games (was bij mij ook niet de bedoeling).
Dus mocht je toch echt voor een laptop én games gaan, zou ik in ieder geval voor een andere configuratie gaan.

De combinatie Games en Laptop blijft lastig, maar net zo als bij een desktop geldt ook hier hoe meer je uitgeeft hoe beter het zal werken.
Op een site als Gamez kijken ze ook regelmatig wat een goede laptop zou zijn.
Hier een recentie van okt-2006, nog meer (wel even zoeken, maar er staan nog wat artikelen).
Vraag is of je zo veel wilt uitgeven. Maar als je zware games op een desktop wilt spelen lukt je dat ook niet voor 6, 7 of 800 euro...

Laatst bewerkt:

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ben een stuk wijzer geworden en eigenlijk bevestigen jullie al wat ik zelf vermoedde. Jammer genoeg blijft mijn zoon helemaal wég van deze laptop en wuift alle bezwaren weg. Zijn games zijn niet zo zwaar, zegt hij, omdat het onlinespellen zijn, zoals Runescape en Omerta. Hij hoeft ook niet 1-2-3 te beslissen, dus hoop ik, dat hij zich verder in de materie zal gaan verdiepen.

met vriendelijke groet,
Maria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan