sharelns

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zydeco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2006
Hallo iedereen, ik heb een - hopelijk klein - probleempje: wanneer ik via het configuratiescherm op software klik vind ik daar een item genaamd ´sharelns´. Ik weet niet waar het voor dient of wat het doet, maar wat vervelender is, je kunt het ook niet verwijderen. Voordat ik deze vraag postte natuurlijk eerst even via google op zoek gegaan naar info, maar het enige enigszins relevante resultaat was te vinden op de site van HelpMij, alleen had deze gebruiker in zijn/haar vraag wel de term sharelns gebezigd maar werd daar in het antwoord niet verder op ingegaan (even grof gezegd dan hè).

Gisteren uren bezig geweest met Registry Medic om m´n register op te schonen, en meerdere scans (ook in veilge modus, ook met systeemherstel uitgeschakeld) maar dit ´ding´ trekt zich van dat alles dus niets aan!

Wat te doen jongens en meisjes??? Ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken!

Alvast bedankt in ieder geval, groeten, Bart

Geen idee Niels, een zoekopdracht leverde ook niets op helaas. 'k Heb verder ook geen idee hoe erachter te komen!

Plaats dan een Hijack This Log, niet geschoten is altijd mis en mocht er niks loos zijn, wat betreft spyware, dan moeten er andere oplossingen komen. (eerst even registreren, gratis) op het Nucia-forum (dus niet hier) en dan alleen het Log plaatsen, niet zelf gaan fixen, veel bestanden zijn gewoon nodig. Experts aldaar zullen je verder adviseren wat te doen mocht er iets worden gevonden.

• Lees dit bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

• Kijk hier voor uitleg Hijackthis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

• Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

• Vermeld daar ook je probleem erbij.

Ik heb de gebeurtenissen gevolgd tav je Log en eigenlijk is er niets aan de hand. Zou het kunnen dat die "sharelns" iets te maken heeft met > C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web < welke vermeld staat in je Log?

Ik dènk van niet Gezina, en dat denk ik aan de hand van de volgende link die ik vond na "sharelns" gegoogled te hebben:

http://resa5.k12.wv.us:1010/SpywareMalwareAdware.pdf

Onderaan dit document vindt je een lijst van programma's die volgens de maker van dit schrijven onder "restricted software" vallen, maar daar valt natuurlijk nogal wat onder! Waarom ik toch nogal terughoudend ben, dat is vanwege het feit dat er niet achter te komen is WIE het geschreven heeft. (En da's eigenlijk best grappig aangezien hij/zijzelf aangeeft geen dingen te downloaden als je niet absoluut zeker bent van de bron, maar er kennelijk wel van uitgaat dat men dit schrijven kan vertrouwen, alhoewel we de bron niet kennen!!!)

Volgens "Buffy" van de ASO-site, degene die het log voor me bekeken heeft, is het in ieder geval een dode link die ik in mijn software lijst vond, en geen actief programma. In je register vindt je die lijst ook terug (daar verwees ze naar) maar geen "sharelns"!

Ik stel het hartstikke op prijs dat je m'n troubles tot aan de ASO's toe gevolgd bent, en dan ook nog deze follow-up! Ik zal mijn HelpMij account regelmatig blijven checken in ieder geval, mocht je nog meer ideetjes hebben over mijn mystery software!

Héle vriendelijke groet!

Ik heb die link ook via google gezien maar kan deze niet openen omdat ik even geen Acrobat op de pc heb staan, wel via HTML te lezen :) Zeg mij ook niets. Maar als Buffy zegt dat een een dooie link is en je pc verder schoon is zou ik, als ik jou was, er geen gedachten meer aan wijden. Misschien kan je nog zien of het in Veilige Modus te verwijderen is, want ik heb nog niet gelezen dat je dat ook al had ondernomen. Maar wie weet, kan zomaar iemand voorbij komen met hetzelfde probleem én dan ook met dé oplossing, sukses! :thumb:

Je had al een registercleaner gebruikt maar deze is ook erg goed: Ccleaner + uitleg. (Vink de "Yahoo Toolbar" even uit tijdens de installatie)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan