Sharen

Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Berichten
1.151
Ik heb een pc met XP. Een map op de D-schijf is geshared. De andere pc werkt met W98. Het lukt me niet om een mapping te maken naar de andere pc. Zowel op IP-adres als PC-naam wil ie niets zien.
In het verleden had ik een laptop aangesloten met hetzelfde ip-adres als mijn W98 pc, toen lukte het wel. Misschien kan iemand mij helpen en doe ik wellicht iets fout.
 
ook de printer

de printer is ook geshared, maar kan 'm niet als netwerkprinter installeren, ik krijg de onderstaande melding als ik ga browsen in het netwerk.

Unable to browse the network
The network is nog accessable
 
Is je HD op de XP pc FAT32 of NTFS geformateerd? Win98 kan namelijk geen NTFS lezen. Zitten beide in zelfde werkgroep?

Kun je pingen naar de andere pc? Probeer het eens de andere kant op!Dus van de 98 pc naar de Xp pc!
 
ik kan wel pingen van 10.0.0.1 naar 10.0.0.2 maar niet anders-om. Ik kan nu ook niet meer internetten vanaf 10.0.0.2 nadat ik een home/office netwerk heb geinstalleerd met XP, hoe krijg ik dat nu weer ongedaan?
 
Kan ik ook direct uitsluiten, ik gebruik geen NTFS maar FAT32, op beide machines.
By the way, het probleem is opgelost, heb een nieuwe verbinding gemaakt met wanadoo.
 
Sharen van mapje

Ik kan weer wel op beide machines internetten (via een proxy) maar het mapje dat ik heb geshared kan ik nog niet benaderen. In het verleden had ik een laptop met W2000 met hetzelfde IP-adres, toen ging het wel. Kan iemand mij hiermee verder helpen?
Als ik een mapping aanmaak type ik:
\\10.0.0.1\d:\branden
 
Inmiddels is de sharing ook opgelost, ff een foutje gemaakt met het aanmaken van de mapping, het moet zijn:
\\10.0.0.1\branden ipv \\10.0.0.1\d:\branden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan