Sharing werkt niet, internet wel...

Status
Niet open voor verdere reacties.

quivver

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
Berichten
84
Ik heb gisteren een netwerkje proberen leggen tussen 2 laptops met een wifi-router van d-link. Internetdeling werkt nu perfect, maar delen van mappen, bestanden e.d. werkt absoluut niet.
Ze staan alle 2 in dezelfde werkgroep, hebben verschillende logins, en de ene heeft geen diskettelezer, maar als ik de Windows-wizard op dezelfde manier run geeft het ook niet veel.

Pingen naar zichzelf gaat vreemd genoeg ook niet...

Wat is er mis, wie kan me helpen? :confused:


Bedankt
 
wel aangegeven bij je netwerkverbinding, bestand en printerdeling.

Ook wel bestanden gedeeld op de computer.
Vuurmuur van beide computers al eens uitgezet.
 
Geen vuurmuur, en ik heb er nog speciaal opgelet dat bij beide laptops een gedeelde map was... printer ook. Maar netwerkomgeving blijft ook leeg, zelfs niet de computer waarmee ik aan het werken ben :(
 
Ik heb het over netwerkverbinding hier kom je via het configuratiescherm.
Daar je verbinding opzoeken, rechtermuisknop eigenschappen en dan moet er
bestand en printerdeling bij staan.
 
Krijg je een bepaalde foutmelding? Kan je de pc's wel pingen? probeer eens om de gebruikers van de ene pc ook op de andere pc toe te voegen als administrator.
 
Ik kan de pc's NIET pingen, zelfs niet met zichzelf, dus als de ene pc een ip heeft van 192.168.0.3 kan ik vanop die pc niet naar dat ip-adres pingen...


Btw, je handtekening over pc's is wel toepasselijk :p
 
En werkt ping 127.0.0.1 wel? Zoniet, verwijder dan de netwerkkaart eens uit apparaatbeheer en start opnieuw op. Zorg ook dat je de nieuwste drivers voor je netwerkkaart hebt. Werkt het dan nog niet, dan kan je het TCP/IP protocol eens verwijderen en opnieuw installeren. Werkt het dan nog niet, probeer dan eens het programma winsockfix.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan