sharkoon x-tatic s7 game headset hoe zet je hem op all around sound?

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbartman12

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
ik heb net een nieuwe game headset gekocht de ''sharkoon x-tatic s7''. hij ondersteund dloby digital 5.1 en 7.1 maar ik weet niet hoe ik dit aan kan zetten.de headset staat nu op sterio maar ik will hem dus op all around sound. kan iemand mij helpen?

info:
besturingssysteem: windows 8
computer: fuijsu siemens
geluidskaar: realtek

wellicht in het configuratiescherm van je onboard geluidskaart aangeven dat je met een 5.1 headphone werkt.

waar vind ik dit configuratiescherm? ik heb tot nu toe 2 configuratieschermen gevonden voor mijn geluid. 1 is als ik naar control panel>hardware and sound>sound gaat de ander heet realtek HD audio configuratie. ik denk dat ik bij realtek HD audio configuratie moet zijn maar ik heb geen idee hoe dat configuratiescherm werkt. ik zie er drie vensters 1 is digital output waar mijn heatset in zit maar daar heb ik maar 2 opties 1 is geluidseffecten en de ander heet standaardformaat en ik weet niet presies wat dat is. de andere 2 vensters zijn speakers en HDMI output. onder speakers heb je wel de mogelijkhijd om 5.1 of 7.1 in te stellen maar dat heeft geen effect op mijn headset maar op mijn computer speakertjes.

Laatst bewerkt:
Je zult idd in het configscherm van de HDaudio moeten zijn, denk dat het wat knutselen is met de instellingen. Schrijf die in ieder geval op zodat je weer kan terugvallen met deze (werkende) instellingen. Of maak er een screendumpje van ..
Veel Succes en gameplezier.

ik heb wat dingen geprobeert en ben er achter gekomen dat het licht aan de spellen die ik speel. niet alle spellen ondersteunen 5.1 of 7.1 all around sound. maar gelukig heb ik ook spelen die dit well ondersteunen dan moet je alleen de audio settings wat aanpassen.
bedankt voor je hulp whittey.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan