• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sheet beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

P. Men

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Berichten
92
Goedemorgen,

ik wil graag een sheet beveiligen zodat een gebruiker zonder wachtwoord de gegevens op een bepaald sheet niet kan zien, maar de gegevens op andere sheets wel.

Is dit mogelijk?

alvast bedantk!
Pieter
 
It's your lucky day Pieter, want in bijlage zit een kant-en-klaar bestandje, inclusief de code.

Zonder paswoord kan enkel blad 1 bekeken worden. Het paswoord is Secret (dit is case-sensitive)

Wigi
 

Bijlagen

  • Enkel blad 1 bekijken.zip
    8,5 KB · Weergaven: 64
Je kunt het hele sheet verbergen met Format -> sheet -> hide (ik heb een engelse versie Excel)

Ron
 
Je kunt het hele sheet verbergen met Format -> sheet -> hide (ik heb een engelse versie Excel)

Ron

Goede suggestie, maar hoe ga je dat blad terug te voorschijn halen?

Bovendien weet de gebruiker niet dat dit blad bestaat want hij/zij ziet het blad niet onderaan tussen de tabs staan.
 
Code:
maar hoe ga je dat blad terug te voorschijn halen?
Terughalen met Format -> Sheet -> Unhide

Er wordt dan een tabelletje met verborgen bladen getoond en je kunt dan het blad naar keuze selecteren

Code:
Bovendien weet de gebruiker niet dat dit blad bestaat want hij/zij ziet het blad niet onderaan tussen de tabs staan
Zo heb ik de vraag P.Men geinterpreteerd!

Ron
 
Ron,

de oplossing van jou had ik nog achter de hand, het probleem is dan inderdaad dat de gebruiker niet weet dat er nog een tabblad bestaat.

Ik ga de code van Wigi eens proberen, jullie horen wat de uitkomst is :thumb:

in ieder geval alvast bedankt!

Pieter
 
OK Ron, dan is er gewoon een verschillende interpretatie van de vraag.

Terughalen met Format -> Sheet -> Unhide

Er wordt dan een tabelletje met verborgen bladen getoond en je kunt dan het blad naar keuze selecteren

Ik denk dat een "gewone" Excelgebruiker (met respect geschreven) niet de neiging heeft om zoiets te doen / vinden.

Er wordt dan een tabelletje met verborgen bladen getoond en je kunt dan het blad naar keuze selecteren

Zou je bij dat tabelletje nog om een paswoord kunnen vragen? Want dat is uiteindelijk wel de bedoeling volgens mij.

Wigi
 
Wigi,

Ik heb nooit kunnen ontdekken dat hier een password op gezet kan worden. En het terugvinden van je sheet is moeilijk. Het zit niet meteen op een logische plek in de menu structuur van Excel (format?)

Maar met de VBA lijkt Pieter geholpen:thumb:

Ron
 
Hoi Wigi,

ik wil eigelijk het password veranderen, hoe kan ik dit doen?

thnx
 
Alt-F11 om in VBA te geraken, dan naar ThisWorkbook en de code doorzoeken op

Code:
"Secret"

Ctrl-F werkt daar trouwens ook.

Wigi
 
Hoi Wigi,

heb de code gekopieerd in mijn eigen bestand, maar daar doet ie niets.... Denk dat ik de namen van het tabblad in moet geven of niet?

Groet,
Pieter
 
Het is al gelukt, maar nu het volgende....

In de sheet met het passwoord, zijn enkele cellen beveiligd (hier mag ook deze gebruiker niets in veranderen :D )
Maar nu loopt de code fout omdat de cellen niet gehide kunnen worden.... is hier een oplossing voor?

thnx!
Pieter
 
Cell eerst op "unprotect", dan hide en vervolgens weer op protect

Ik heb het niet uitgeprobeerd

Ron
 
Ik begrijp ook niet echt wat het ene (een blad dat onzichtbaar is) en het andere (bepaalde cellen zijn niet beveiligd) met elkaar te maken hebben.
 
Wigi,

In het tabblad dat beveiligd is zijn enkele cellen op zichzelf ook beveiligd. Hierdoor kunnnen deze niet gehide worden. En hier loopt ie dus op fout.

groet,
Pieter
 
Het is de bedoeling dat je eerst het bestand klaar maakt, inclusief beveiligen van cellen, en dan pas als laatste stap de beveiliging van de bladen erop zet. Werkt het dan nog niet?
 
Wigi,

heb je voorbeeldje even aangepast in blad 2 zijn enkele cellen beveiligd. Zo is het denk ik iets duidelijker.

grtz, Pieter
 

Bijlagen

  • Enkel blad 1 bekijken.zip
    9,4 KB · Weergaven: 33
Misschien lukt het wel met

Code:
UserInterfaceOnly := True

Zie in de helpfiles bij Protect.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan