• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sheet na afsluiten terug naar originele instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc651

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Berichten
175
Hallo,
Ik heb een bestand waarin verschillende mensen kunnen werken en op kunnen slaan.
Wat ik graag zou willen dat als dit bestand afgesloten wordt, het naar zijn originele instellingen gaat.
Zodat de volgende die er in gaat werken weer met een vers blad begint.
Is dit mogelijk?
 
Opslaan met alleen leesrechten. Kunnen ze niet opslaan onder dezelfde naam maar wel onder een andere naam.
 
Goede tip,
alleen heb ik een knop met daaraan een Macro gekoppeld die het blad als PDF opslaat.
Daarna wil ik graag dat het excel document bij afsluiting weer in zijn originele instellingen achter blijft.
Dis niet het Excel document onder een andere naam opslaan.
 
Kom eens met een voorbeeldbestand met de code die je nu gebruikt en wat

het moet best lukken wat je vraagt maar niet op basis van een vage beschrijving van 3 zinnen..
 
alleen heb ik een knop met daaraan een Macro gekoppeld die het blad als PDF opslaat.
Daarna wil ik graag dat het excel document bij afsluiting weer in zijn originele instellingen achter blijft.

dat kan toch prima met het advies van mart37?
 
Een paar ideeën

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
  Application.DisplayAlerts = 0
  ThisWorkbook.Close 0
End Sub

Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
  Application.DisplayAlerts = 0
  ThisWorkbook.Close 0
End Sub

En zo zijn er nog wel wat te verzinnen.
 
misschien gewoon even googlen op "excel sjabloon", dat is eigenlijk exact wat je vraagt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan