• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sheet - nummering en kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mcstupid

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2011
Berichten
81
Hallo beste mensen,

Voor een klant maken we apart picklijsten. Hierop noteren we waar en hoeveel er van dat artikel staat, wanneer het eventueel geproduceerd wordt e.d.
Het totaal aantal pallets is meestal meer dan een enkele vrachtwagen kan laden.

Nu wordt de picklijst handmatig veranderd naar laadlijsten. Omdat we niet weten wat we van te voren laden, worden de laadlijsten ingevuld nadat er geladen is.
Het gebeurd wel eens dat er niet wordt opgeslagen als met als gevolg dat we de digitale picklijst kwijt zijn.

Mijn vraag is eigenlijk hoe ik met behulp van een knop de picklijst kan kopieren naar een nieuwe sheet die een nieuwe naam en nummering (laadlijst 1e wagen, laadlijst 2e wagen, laadlijst 3e wagen) krijgt, met daarop volgend dat dals ik op een knop druk op sheet 'Laadlijst 1e wagen', 'Laadlijst 2e wagen' aangemaakt wordt met de gegevens van de eerste laadlijst.

ik heb een bijlage toegevoegd om een beeld te geven.
Ik heb ook al een begin gemaakt voor het aanmaken van een neiuwe sheet met naam (aan de hand van mijn eerdere vragen). Ik loop vast met de nummereing en het kopieren van de gekopieerde sheet :d

Ik hoop ik enigszins duidelijk ben geweest en dat jullie mij kunnen helpen hiermee.

mvg,
ROelof
 

Bijlagen

  • picklijst-laadlijst.xls
    90,5 KB · Weergaven: 77
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Sheets("Picklijst").Copy After:=Sheets(Sheets.Count)
    With Sheets(Sheets.Count)
        .Name = "Laadlijst" & " " & Sheets.Count - 2 & "e" & " " & "wagen"
        .OLEObjects("CommandButton1").Delete
    End With
End Sub
 
bedankt HSV! ik ga maandag kijken of het gelukt is.

alvast bedankt!!

gr
Roelof
 
Ik heb zojuist de code toegepast in mn excel bestand.

Het noemen van de sheets gaat goed. Ik heb de delete weggehaald zodat ie op de pagina blijft staan.
Alleen kopieerd ie de picklijst ipv de laatste lijst.

Ik zelf heb het idee dat mijn vraagstuk enigzins onmogelijk is omdat mijn te genereren lijst een variabele is van een variabele naam.. Of zeg ik dit verkeerd?:shocked:
 
Ik begrijp het doel niet, maar als je steeds het laatste blad wil kopiëren.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
 Sheets(Sheets.Count).Copy After:=Sheets(Sheets.Count)
 Sheets(Sheets.Count) .Name = "Laadlijst" & " " & Sheets.Count - 2 & "e" & " " & "wagen"
End Sub
 
mijn excuses als ik onduidelijk ben geweest maar het gaat inderdaad om de laatste sheet. Wederom zal ik het maandag weer proberen!

in ieder geval erg bedankt voor uw tijd en moeite!

gr,
roelof
 
Hallo HSV,

Ook dit werkt prima!
Hier kan ik mee verder stoeien!

Nogmaals bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan