• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sheet openen als alleen lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Berichten
240
Dames en heren experts,

Wederom een misschien simpel vraagje. Ik heb een excel bestand met veel gegevens dat via een knoppenscherm wordt opgestart. Als ik het open, moet ik alles kunnen doen, toevoegen, verplaatsen etc. Als iemand anders hetzelfde bestand vanaf een andere locatie opstart mag diegene alleen lezen.(kijkfunctie). Er zouden ook nog wat kolommen verborgen moeten worden (omdat ze dat niets aangaat):D

Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?.:confused:

Willen en kunnen jullie helpen?

Groeten Harry
 
HarryBee, dit zou je kunnen oplossen door een password op je sheet te zetten (= standaard functionaliteit) en daarbij alle 'vinkjes' bij de opties te verwijderen. Je mag dan echt helemaal niets (zelfs niet seleccteren). Dan zou je voor je eigen gemak nog een code onder een knop kunnen hangen waarmee je in 1 keer je kolommen kan verbergen of tonen.

Groet, Leo
 
HarryBee, dit zou je kunnen oplossen door een password op je sheet te zetten (= standaard functionaliteit) en daarbij alle 'vinkjes' bij de opties te verwijderen. Je mag dan echt helemaal niets (zelfs niet seleccteren). Dan zou je voor je eigen gemak nog een code onder een knop kunnen hangen waarmee je in 1 keer je kolommen kan verbergen of tonen.

Groet, Leo

Hallo Leo,

Bedankt voor je tip. Het zou inderdaad wel kunnen, maar komt dat passwordscherm dan alleen in beeld als de betreffende persoon iets meer wilt, of komt het schermpje al standaard in beeld?

Groeten Harry
 
In plaats van een password kan je ook werken met de gebruikersnaam.

Code:
If Application.UserName = "HarryBee" Then
Off Topic: De Outlook-vraag staat nog op mijn "ToDo" lijst.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
In plaats van een password kan je ook werken met de gebruikersnaam.

Code:
If Application.UserName = "HarryBee" Then
Off Topic: De Outlook-vraag staat nog op mijn "ToDo" lijst.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Roncancio,

Het heeft even geduurd, maar ik ben geholpen. Ik beveilig het blad en schakel vervolgens alle menu opties met VBA uit.


in ieder geval mijn dank.:thumb:

Groeten Harry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan