• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sheet tonen op basis van cellinhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Advanm

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2014
Ik heb de volgende vraag.

Ik heb een invul formulier en daarin kan ik aangeven dat ik een sheet moet maken i.c.m een keuzelijst. Nu moet deze worden uitgebreid dat als ik een nieuwe sheet maak er gekeken wordt welke van de 2 getoont wordt.

In cell D8 vul in een waarde in en kies in cell F2 uit de lijst. Hierna wordt er een sheet gecopieerd maar nu moet er 1st gekeken worden wat de waarde van cel d3 is ( dit is een keuze lijst ). afhankelijk van deze waarde moet sheet1 of sheet 2 worden gekozen en moet er een nieuw sheet worden gemaakt. ( ik hoop dat ik het zo goed verwoord )

ik gebruik de volgende code om een nieuwe sheet te maken

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    With Sheets("Invul sheet")
        If .Range("D8,F8").Value <> "" Then
            n = .Range("D8").Value & " " & .Range("F8").Value
            For Each Sh In Sheets
                If Sh.Name Like n Then
                    MsgBox "Tabblad bestaat reeds.", vbExclamation, "Bestaat al"
                    .Range("D8,F8").Value = ""
                    Exit Sub
                End If
            Next
            Sheets("medispeech").Visible = True
            Sheets("medispeech").Copy , Sheets(Sheets.Count)
            ActiveSheet.Name = .Range("D8").Value & " " & .Range("F8").Value
            .Range("D8,F8").Value = ""
            Sheets("medispeech").Visible = False
            ActiveSheet.Tab.ColorIndex = 3

End If
    End With

End Sub

Ik kan helaas niet mijn sheet toevoegen want de grootte van het bestand wordt dan meer als 100 Kb waardoor ik het niet kan uploaden.

Laatst bewerkt:
Het is prima mogelijk om jouw sheet te uploaden. Je moet er alleen wat overbodige gegevens uit gooien.

Hoi,

Mijn sheet is 466 Kb naar zippen nog steeds 286 Kb dus te groot om te uploaden en heb alle onnodige zaken er al uit gehaald .:(

Laatst bewerkt:
Sla je bestand op als .xlsb (dan mag je tot 1 MB uploaden) en het wordt een mooi stukje kleiner:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan