• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sheet waarin de plek overgenomen kan worden door andere cellen (=IF en =AND?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riiccka28

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2015
Hallo allemaal,

Ben nu een aantal uur aan het stoeien met een excel sheet en diverse =IF formules. Misschien kunnen jullie de ideale oplossing vinden.

De puzzel ligt als volgt;

In sheet 1 vullen we 1, 2 of 3 in achter maandag, dinsdag, woensdag, donderdag of vrijdag.

Op basis van die informatie moet in sheet 2 dan een rijtje komen te staan achter welke van de dagen een getal hoger dan 0 staat.

Het kan alleen zo zijn dat er achter maandag 0 staat. Dan moet op de plek waar normaal gesproken ''maandag'' staat in sheet 2 (a19), dinsdag komen te staan. Als er bij maandag en dinsdag allebei 0 staat dan moet er op de plek waar normaal de maandag zou staan (A19) ''woensdag'' komen te staan. En zo door tot aan vrijdag (indien er alleen een getal achter vrijdag staat op sheet 1).

Het is ook mogelijk dat er alleen op donderdag in sheet 1 een getal staat. Dan moet sheet 2 alleen in cel A19 donderdag weergeven en de cellen eronder leeg laten.

Ik ben zover gekomen dat als er bij maandag niks staat (A19), de plek in sheet 2 overgenomen wordt door de andere benamingen (dinsdag t/m vrijdag). Alleen klopt de rest van de rij dan niet meer.

Daarna moeten de aantallen ook gekoppeld worden aan de dagen die zijn ingevuld in sheet 1 zodat die achter de goede dagen komen te staan. Als er in sheet 1 ''0'' achter een dag staat moet deze niet in sheet 2 naar voren komen.Bekijk bijlage helpmij.nl - sheet 1.xlsx

Alvast bedankt voor jullie hulp! Ik heb de sheet alvast als bijlage bij deze post gehangen.

Groet
Rick

Laatst bewerkt:
Hi rebmog,

Dat is wel precies wat ik bedoelde! Bedankt!

Het lukt me nu alleen niet om de formules te gebruiken, te kopieren of iets. Zodra ik dubbelklik op de formule verdwijnen deze {} haakjes en werkt het niet meer. Enig idee?

Groet,
Rick

De {} worden erom gezet door met CTRL+SHIFT+ENTER gelijk drukt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan