• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sheets copieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

k.tseeg

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2006
Berichten
22
Is er een mogelijkheid om wildcaracters in een code te gebruiken? Ik wil sheets kopieeren van de het ene werkbook naar het andere. De te kopieeren sheets heten soms blad1 maar soms ook blad2 of blad3. (deze sheets krijg ik zo aangeleverd) Als ik nu voor het getal een wildcharacter kan gebruiken ben ik met mijn code minder afhankelijk van de naam.
Groet Frank
 
Zijn het iedere keer alle tabbladen van een sheet die je moet kopieeren naar steeds het zelfde werkblad?
bv

werkblad 1 met sheets 1,2 en 3
dan kopieer je sheets 1,2 en 3
en deze worden altijd geoplaatst in werkblad totaal.

Groet,
Ferenc
 
Ik denk dat ik het verkeerd verteld heb; nog een keer. Ik heb een excelfile met de naam werkbook1 met daarin sheet1. Deze sheet1 wil ik kopieeren naar een andere (vaste naam)werkboek. De volgen keer krijg ik werkbook2 met sheet1. Wederom wil ik sheet 1 kopieeen. Het gaat dus steeds om 1 sheet met de naam sheet1 maar uit verschillende werkboeken. (werkboek1, werkboek2 enz). Dat die nummers van de werkboeken steeds oplopen is een eigenschap van excel. Ondanks dat ik werkboek 1 al gedeleted heb komt hij bij een volgende importactie met werkboek 2 op de proppen. Vandaar dat ik een wildcharacter wil gebruiken.
hopeljk nu wat duidelijker
groet Frank
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij wordt dit erg lastig.
Je moet altijd de naam van het document ingeven waar jij je gegevens vandaan wil halen.

Probeer het aangeplakte filetje eens.
Wijzig eerst in de vba editor het pad naar de directory waar je deze file shebt opgeslagen. Standaard staat deze nu op c:/
Druk op de knop in blad vastenaam en voer of blad4 of blad5 in.
Volgens mij kan je de document namen ook nog automatisch laten inladen maar daar heb ik nu even te weinig tijd voor, is wel ergens hier op het forum te vinden.

Code:
Private Sub knopOverhalen_Click()
Dim laatsteregel As Integer

Application.ScreenUpdating = False

'verander hier je padnaam naar je documenten
Workbooks.Open Filename:="C:\" & txbOverhalen & ".xls"

legeregel = Sheets("Blad1").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
legeregel2 = Workbooks("vastenaam.xls").Sheets("Blad1").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1

Sheets("Blad1").Range("A1", "I" & legeregel).Copy Workbooks("vastenaam.xls").Sheets("Blad1").Range("A" & legeregel2)

Windows(txbOverhalen & ".xls").Close

Me.Hide
Unload Me

Workbooks("vastenaam.xls").Activate

Application.ScreenUpdating = True

End Sub

Succes.

Groet,
Ferenc

ps.
code staat op de button in je userform.
open vba -editor
open mapje formulieren
dubbel klik op overhalen
dubbel klik op knop overhalen
 

Bijlagen

  • vastenaam.zip
    14 KB · Weergaven: 10
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan