• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sheets verschuiving en kopiëren blokkeren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
350
Beste mensen,

Is het mogelijk om handmatige sheets verschuiving en kopiëren in Excel te kunnen blokkeren.
Ik heb een Excel doc en ik wil niet dat ander gebruikers het sheets volgorde kunnen veranderen/verschuiven.
Alle sheets in de Excel doc worden met VBA beheerd (Hide en Unhide). En ze dienen in de zelfde volgorde blijven staan.

Korte gezegd alle optie die voorkomt als op een sheet tab R-klik dient geblokkeerd worden.
En ook op een sheet klik en met R-muis verschuiven mag niet moegelijk.

Alvast bedankt

Mv/Gr
 
Excel laat de mogelijkheid om naast werkbladen, ook de ganse structuur van een bestand te beveiligen. Informeer jezelf daar eens over en ik vermoed dat dat is wat je wenst.
 
Heeft iemand er evaring met het ganse structuur.

Of een link waar meer beschrijving staat. Ik heb gezocht op Google maar komt niks tegen.

Alvast bedankt
 
Ik heb tot nu toe een oplossing gevonden, maar mijn vraag is kan het niet anders?

Tot nu toe moet ik onder elk knop aan het begin en einde code, de onderstaande code plaatsen.
Totaal heb ik 12 knoppen, 30 Checkbox en 3 spin button.

Is er geen optie dat ik de onderstaande code centraal plaatsen zodanig dat als ik een van de boven staande knoppen, Checkbox en spin button klik even “ code (open)” uitvoeren en verlogen weer “code sluiten” uitvoeren?

Bijv: ik klik op een knop. Ten eerste code (open) uitvoeren, vervolgens zijn eigen code en als laatste code (sluiten) uitvoeren!

ActiveWorkbook.Protect Structure:=False, Windows:=True (Open)

ActiveWorkbook.Protect Structure:=True, Windows:=False (sluiten)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan