shell ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel t

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Ik heb een probleem met een computer en dat is het volgende:

Ik heb een pc gekeregen van een kennis met daarop een heleboel mp3 bestanden en een professioneel afspeel programma. Het probleem is nu dat de pc zo is ingesteld dat hij automatisch opstart met met dit programma en verder niets. nu heb ik gehoord dat ik het normale bureaublad weer terug kan krijgen door iets met "shell" te veranderen???, heb alleen geen idee wat daarmee bedoelt word. Misschien is er iets meer vanaf weet.:confused:

P.S. de pc draait op win98

Programma met Alt+F4 afbreken.

Je kunt het afspeelprogramma toch gewoon afbreken waardoor je het bureaublad weer terugkrijgt?

Het afbreken doe je met de toetsencombinaties Alt en F4. Terwijl je de Alt-toets ingedrukt houdt druk je op de F4-toets en laat vervolgens beide toetsen weer los.

Dennis.

Herstel.

Ik denk, dat ik je verkeerd begrepen heb.

Je wilt dat het afspeelprogramma in het vervolg niet meer automatisch opgestart wordt. Het automatisch opstarten van dat programma kan door het autoexec.bat bestand gekomen zijn en/of door de instelling van het win.ini bestand.

Om te beginnen kun je mij even de uitvoer(de inhoud) van autoexec.bat hier tonen. De inhoud van dat bestand verkrijg je door het commando:
type c:\autoexec.bat

Dennis.

Laatst bewerkt:
ik kan het programma wel beeindigen maar dan krijg ik gewoon een leeg scherm,waarmee ik helemaal niets kan doen. ik zou dus ook niet weten hoe ik bij ms-dos modus of uitvoeren zou kunnen komen om de autoexec.bat te bekijken. als het alleen was dat het programma mee op zou starten was het inderdaad geen probleem.Het is net alsof explorer.exe niet word opgestart en ook als in in de veilige modus opstart krijg ik hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Start je pc op met een opstartdiskette, dan kun je de inhoud van autoexec.bat bekijken. Toon vervolgens de inhoud hier.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan