Shift +tab probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Hi
Normaal doet shift +tab toch terug springen naar de vorige tab toch.
Als ik dat doe gaat hij naar de volgende l.p.v. de vorige tab.
In Exel werkt dit wel heb het zelfde in Libreoffice onder Linux mint
Waaraan zou dit liggen.
Het herinstalleren van Windows Linux mint
Office 2021 en Libreoffice maakt geen ver schil uit.
Of kun je in word enkel met Backspace naar een vorige tab

Ik herken het probleem niet, maar ik werk dan ook niet met Linux. Maar ik snap je installatie ook niet helemaal; heb je de Office geïnstalleerd onder Linux Mint? En waarom haal je LibreOffice erbij? Dat heeft toch niets met Office 2021 te maken? Of heb je daar hetzelfde probleem?
Daarnaast de vraag: heb je het in alle documenten (in Word, mij interesseert LibreOffice niet zoveel :))? Ook in beveiligde documenten? Kun je anders een voorbeeldje posten waarin het voorkomt?

Kijk deze instelling eens na.
Controleer uw AutoCorrectie-instellingen: Klik op het Word-menu, selecteer Voorkeuren en klik vervolgens op AutoCorrectie. Zorg ervoor dat de optie Tabs en backspace instellen linker inspringing is aangevinkt onder het tabblad AutoOpmaak tijdens typen.

Volgens mij heeft die instelling er niets mee te maken. Net getest (in Office 365, maar volgens mij werkt het daar niet anders als in pak-m-beet Office 97) en het aan- of uitzetten van die optie maakt niets uit.

Overigens heeft navigeren (want daar heeft TS het volgens mij over) niets te maken met <AutoOpmaak bij het typen>. Dat zijn instellingen die, zoals de naam al zegt, optreden tijdens het typen. Niet daarna.

Of kun je in word enkel met Backspace naar een vorige tab
Dat kan sowieso. Stel dat senso het wél goed gezien heeft, en dat het om een inspringing tijdens het typen gaat, dan maakt deze instelling dus inderdaad wél uit (Bij mij overigens via <Bestand>, <Opties>, groep <Controle>, knop <Autocorrectie-opties> en dan tabblad <AutoOpmaak tijdens typen> te vinden).

Daarmee laat je dus een paragraaf inspringen, of terugspringen. Daarbij hebben we het dan alleen over een 'eerste regel inspringen'. Er zijn echter drie varianten:
a) 1e regel inspringen heen en terug - <Tab>, <Shift>+<Tab> (of <Backspace>)
b) Hangend inspringen heen en terug - <Ctrl>+<t> + <Shift> + <Ctrl>+<t> (Backspace> gaat altijd naar begin van de regel)
c) Volledig inspringen heen en terug - <Ctrl>+<m> + <Shift> + <Ctrl>+<m> (Backspace> gaat altijd naar begin van de regel)

Dus het gaat, als het om inspringen gaat, niet alleen om de Tab toets waar je naar moet kijken :).

Laatst bewerkt:
Ik heb het probleem in office op Windows.
En ook in kladblok.
En deed een test in Linux en daar draait Libreoffice en het probleem is het zelfde

Ok, dan is het probleem dus niet Word gerelateerd, maar meer Windows denk ik. Heb je onlangs wat veranderd aan de instellingen, of is er een update geïnstalleerd?

Overigens heb ik dit 'probleem' nooit bij de hand gehad, en gebruik ik Kladblok niet (maar het o zo superieure NotePad ++, ik raad je aan die te downloaden (gratis)). Maar in Kladblok kun je dus ook niet met Shift+Tab naar links, maar maak je gewoon een extra tab aan. Dus ik ga er vanuit dat je het in Kladblok toch al niet kon :). En LibreOffice ken ik niet, dus ik weet niet of het daar ook zo werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan