shift toets werkt niet meer g15 toetsenboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gruchottie

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2009
hallo,

ik heb sinds vanmiddag een probleem met me toetsenbord.
hij was aan een schoonmaak toe en dat heb ik ook gedaan maar in alle ijverigheid heb ik me pc niet uitgezet en me toetsenboard niet los gehaald.
en sindsdien werkt mijn shift-toets niet meer...zowel de linker als de rechter.
ik heb al een reboot geprobeert, een nieuwe installatie van me keyboard een system recovery naar een herstelpunt van een paar dagen terug...ik heb geprobeert 5x shift doet ook niks me landeninstelling staat op international/v.s. zoals altijd ...heb geswitched naar nederlands om te kijken of dat iets uitricht maar zonder succes...niks schijnt te werken.
als iemand een oplossing weet dan hoor ik het graag.

groeten,

g.

p.s. sorry van alles in kleine letters...maar de shift werkt niet :mad:

Wellicht met het schoonmaken een beetje te veel vocht gebruikt?
Als je jezelf vertrouwd dan zou je het toetsenbord los kunnen halen en open schroeven. Voorzichtig zodat niet alles door elkaar valt, maak desnoods van tevoren een foto zodat je weet waar de toetsen horen.

Wellicht met het schoonmaken een beetje te veel vocht gebruikt?
Als je jezelf vertrouwd dan zou je het toetsenbord los kunnen halen en open schroeven. Voorzichtig zodat niet alles door elkaar valt, maak desnoods van tevoren een foto zodat je weet waar de toetsen horen.

nee dat is het niet....geen overmatig vloeistof gebruik.....ik heb hier een spraycan voor die een hele lichte nevel geeft...gebruik het normaal voor me bril..voor de rest doen alle toetsen het en het vreemde is als ik een ander toetsenboard aansluit heb ik hetzelfde....dus ik denk dat ik op een hele kunstzinnige manier een instelling heb weten te veranderen.....alleen heb ik geen idee hoe.

ik heb al het een en ander gegoogled maar geen resultaat waar ik iets mee kan.

Ja, dan zou het inderdaad niet het toetsenbord zijn. Niet ergens een instelling in de Logitech software zodat je net als de Windows toets de shift toetsen kan uitschakelen?

Ram eens 5x op 1 van de shift toetsen, mogelijk staan de sticky-keys (plaktoetsen) ingeschakeld, gezien je schoon gemaakt hebt met de boel aangesloten.

dat had ik al geschreven dat 5x shift drukken ook niks uithaalt.
ik heb logitech software opnieuwe installed ook zonder succes.
was al wezen kijken in me config scherm van me keyboard maar kon daar ook zo snel niks vinden.

Over je 5x shift heen gelezen.:o Ik heb ook een G15 toetsenbord en deze ook al eens helemaal schoongemaakt. Staat nog een artikel over in 1 van de Helpmij nieuwsbrieven. Echter alles deed het gewoon weer. Kijk eens bij start > configuratiescherm > toegankelijkheid.

heb bij toegankelijkheid gekeken en bijv. plaktoetsen staat uitgeschakeld ....wel een optie dat je het kan inschakelen met 5x shift drukken....en als plaktoetsen zou zijn ingeschakeld dan had ik een icoon moeten zien in my systemtray maar dat is niet het geval.
wat ik vreemd vind is dat het alleen mijn shift-toetsen zijn en niet een andere.

Misschien overbodige vraag, maar de pc al eens opnieuw opgestart?

Misschien overbodige vraag, maar de pc al eens opnieuw opgestart?

ja dat had ik ook al gedaan en gepost in me eerste bericht :)
ik ben nu aan het proberen een juist keyboard testprogramma te vinden....eerste die ik had gevonden was niet echt wat....op naar de volgende.

Hmm, ben teveel met andere dingen tegelijk bezig, zie dingen over het hoofd.:o

ja dat had ik ook al gedaan en gepost in me eerste bericht :)
ik ben nu aan het proberen een juist keyboard testprogramma te vinden....eerste die ik had gevonden was niet echt wat....op naar de volgende.

Heb je het volgende al eens gedaan:
Toetsenbord loskoppelen van de pc.
PC uit.
Stroom eraf (dus ook andere hardware loskoppelen die zélf van stroom wordt voorzien)

Nu alleen de hardware aansluiten die strikt nodig is:
- Beeldscherm
- Toetsenbord/muis

Pc weer aanzetten.
..... en nu?

Heb je het volgende al eens gedaan:
Toetsenbord loskoppelen van de pc.
PC uit.
Stroom eraf (dus ook andere hardware loskoppelen die zélf van stroom wordt voorzien)

Nu alleen de hardware aansluiten die strikt nodig is:
- Beeldscherm
- Toetsenbord/muis

Pc weer aanzetten.
..... en nu?

ja ondertussen heb ik denk zo'n beetje alle opties gehad....denk dat ik een nieuwe install van windows erop zet....dat houd je weer bezig he

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan