SHLWAP1.DLL"mist

• Onderwerp starter Onderwerp starter yhb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yhb

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
Hoi,

Ik kan niet meer windows 98SE bij mijn dochter opstarten. Krijg melding dat Windows "SHLWAP1.DLL"mist. Ik heb geprobeerd via cd-Rom op te starten maar helaas lukt dit niet omdat de cdrom niet wordt herkend. Via een oude opstartdiskette (95) lukt het me ook niet. Ik heb nu via internet op een andere diskette zowel bovenstaande driver als een opstartdiskette 98SE gedownload. Nu weet ik niet hoe ik dit erop krijg. Ik heb al van alles geprobeerd in MSDOS. Ik heb geen originele Windows 98SE. Deze versie is erop gezet door iemand anders. Ik heb nog wel het serienummer. De computer is oud en erg traag maar nog goed genoeg om te internetten en schoolwerk te doen, en zover ik kan zien is niet alles van windows 98SE erop gezet. Kan iemand mij helpen, misschien terug zetten van het register of opstarten in de laatste goed configuratie ?

Ik weet niet in welke map die .dll moet, maar je zou de dll in veilige modus kunnen kopieeren.

(op F8 drukken tijdens opstarten)
Maar ja dan moet je dll hebben en ook nog weten waar ie moet staan.

Hoort ie niet gewoon in de system map?
(dan kopieer je 'm daar naartoe)

In het bios startvolgorde veranderen in a: c:
Als je de PC gestart hebt met de 98 bootdiskette dan stop je de diskette waar de shlwapi.dll file op staat in de diskette drive. Dan geef je de opdracht:
copy /y a:SHLWAPI.DLL C:\Windows\System\SHLWAPI.DLL.
Succes.

Laatst bewerkt:
Hoi yhb,

Mag ik een kleine opmerking maken?
Zou je in het vervolg de titel van je vraag wat passender kunnen maken? Yvonne raakt kant nog wal en bevorderd de zoekfunctie op Helpmij niet echt.
Harstikke bedankt:thumb:

*krabbelt aan hoofd

bij mijn Microsoft niet :confused:

Bij die artikelen zie ik trouwens niet echt koppen die meteen aanspreken (geen eens Win 98).

Misschien zit er wat tussen.

topic titel aangepast de titel yvonne was inderdaad niet erg goed gekozen ;)

wininet.dll missing voorheen ook shlwapi.dll

Hoi,

Bedankt voor de vele reacties en sorry dat de titel niet goed was (was een beetje laat toen ik het plaatste).
Het is me gelukt met copy van diskette naar C:\Windows om shlwapi.dll terug te zetten. Bij het opstarten geeft Windows geen foutmelding meer over shlwapi. Maar nu komt de volgende foutmelding bij opstarten : missing file/beschadigd : Wininet.dll. Daarna geeft Explorer een foutmelding. Error made in .......
Ik heb gelukkig van een cd-rom ook wininet.dll naar diskette kunnen kopieeren maar nu weet ik niet waarheen. Ik denk naar c:\Windows\System32\wininet.dll ? Geef mij raad.

:o

shlwapi+wininet opgelost maar nu explorer

Hoi,

Weer bedankt voor de reactie en het is gelukt om ook wininet terug te zetten. Maar helaas kwam nu het volgende: bij starten krijg ik bericht Explorer.exe wordt afgesloten; heeft een ongeldige fout gemaakt op OP0167:00402541 enz. Ik heb daarna gelijk explorer.exe gekopieerd in c:\Windows, maar helaas dit heeft niet geholpen. Ik heb via de diverse links gezocht maar kom er niet uit. Van alles over explorer maar niet echt duidelijk welke voor mij van toepassing is. De meeste gaan ervan uit dat je in Windows kan, ik kan dat dus niet.
Wat betreft in BIOS veranderen a: c: voor de opstartdiskette heb ik ook gekeken. Maar ik krijg na indrukken van esc. bij opstarten en blauw scherm met allerlei opties (Engels) alleen zie ik dit nergens staan en ik kan ook niks veranderen.

Wie kan mij wederom helpen ?:mad:

shlawpi,wininet, explorer

hoi,

nee, ik heb dat niet kunnen vinden. Het is een oude computer (100mhz) dus misschien staat dat er niet op.
Helaas kan ik de cd-rom via dos ook niet gebruiken. In dos kan hij de cd-rom drive niet vinden. Ik heb namelijk een cd met Windows 98SE. Daar vandaan heb ik de dll's gekopieerd en terug geplaats via diskette.

Je moet bij iedere willekeurige PC in het BIOS kunnen komen om veranderingen aan te kunnen brengen. De toegang is vaak heel verschillend. Wat is het merk en type van deze PC?
Als je nl de startvolgorde kunt veranderen is een nieuwe installatie van Win 98 een fluitje van een cent.

explorer.exe

Hoi,

Het is me gelukt om via DOS een nieuwe opstartdiskette te maken en in de BIOS c in a te veranderen. Ik heb daarna WIndows opnieuw geïnstalleerd en zover ik nu zie werkt het weer. Ik heb alleen een melding van een Netwerkadapter die een conflict heeft met het beeldscherm maar dat moet geen probleem zijn in vergelijk met wat ik had. (Tenslotte is het een oude computer die erg langzaam werkt; 100mHz , Pentium S, dus tijdrovend en niet zo geavanceerd als de nieuwere en heeft het me een aantal avondjes gekost)

Allen bedankt voor de goede reakties. Blijf zo doorgaan met jullie hulp.

Ik zal hierna vraag opgelost intoetsen.

YHB
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan