:shocked: Printer via UPC en Linksys router

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobia

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
1.777
Ik heb hier een UPC breedband modem/router en een linksys E2000 router.
Nu heb ik mij desktop pc achter de E2000 zitten en daarop zit een printer die ik gedeelde heb ik het netwerk.
Nu zou ik graag ook met een laptop die op de UPC router is aangemeld gebruik willen maken van de printer ( en de gedeelde mappen)
Maar ik heb geen idee hoe ik dat tot stand moet brengen.

Alles draaid op W7.
Als ik de laptop op op de E2000 aanmeld dan kan ik de printer en de gedeelde mappen gebruiken, ook als ik de desktop op de UPC router aansluit werkt het ook.

kan iemand mij helpen om het zo te maken zoals ik het zou willen?
Of heb ik een wens die niet mogelijk is?
 
Ehh ... wat is je vraag nou eigenlijk?
Kennelijk kan je zowel met de laptop als met de pc printen, dus wat wil je dan verder nog?
Overigens heb je van UPC geen modem/router, dat is alleen een modem. Daarom heb je ook een router apart nodig en die heb je dus: die Linksys .....
 
ik snap je vraag niet :eek:

maar als ik het goed begrijp heb je een netwerk met pcs die elkaar zien
daarvan heb je de printer gedeeld voor je laptop (+shares)

je kan ook printen neem ik aan?
dus als ik het goed begrijp

heb je 2 netwerken?
aangezien 2 routers in 1 systeem die beide ip adressen uitdelen niet werkt.

dan zou je hoe dan ook als je met een willekeurige router van de 2 verbinding maakt moeten kunnen printen en je shares kunnen bereiken..

of dit is niet mogelijk en dan is dit je vraag hoe je dat goed kan krijgen? :confused:
 
Nee bij een 60Mbit viberPower krijg je een Thomson modem/router de router heeft dan 4 lan en wlan.
Daar achter heb ik een linksys E2000 router aangesloten op 1 van de 4 poorten van de thomson.
Nu wil ik met de pc's/laptops die aangesloten zijn op de thomson, dat die ook gebruik kunnen maken van de printer die ik op een pc aangesloten heb die verbonden is met de Linksys E2000.

Ook wil ik dat de pc's en laptops gebruik laten maken van de gedeelde mappen, ongeacht op welke router de zitten!
 
misschien is dit wat duidelijker!
zie image bijlage
 

Bijlagen

  • voorbeeld.jpg
    voorbeeld.jpg
    38,7 KB · Weergaven: 58
Waarom twee routers, dat is toch helemaal niet nodig?
 
dus voor zover ik het snap zijn er meerder pcs die de shares en de printer moeten gebruiken van 1 pc?

naar mijn weten maakt het niet uit in welke poort je de kabels stopt zolang beide routers met elkaar verbonden zijn zou je moeten kunnen printen..

hoe is je setup?
wie deelt ip's uit en hoe is de andere router ingesteld?
is het statisch of dhcp?
 
de E2000 is dhcp en hoe die thomson is in gesteld weet ik niet.
dat is een 2 in een van UPC modem/router.
Ik zou verwachten dat als ik naar mijn netwerk kijk in mijn verkenner, dat ik daar de pc zou zien die achter de E2000 zit.
Ik zal nog een ff kijken of ik daar misschien een firewall aan heb staan.
 
hmm verkenner pakt ze niet altijd :)
alles draait windows 7?

probeer anders eens via uitvoeren \\ip adres of computernaam\share naam
of voeg op de pc de printer toe in aparaten via het ip adres van de computer waar hij op aangesloten is
 
nope, op een of andere manier kan ik niet via de thomson naar de Linksys en daar een pc zien.
Maar andersom werkt het ook niet, ik zou verwachten dat ik op zijn minst de E2000 in het netwerk van de Thomson zou vinden. Omdat via die het internet loopt.
 
hmm kan zijn dat je de thomson als gateway aangemerkt hebt idd

wat je nog kan proberen is om dhcp op de e2000 uit te zetten en op de thomson aan te zetten en kijken of hij hem dan wel pakt dan weet je in ieder geval dat het probleem niet bij de pc zit maar aan de router kant :)
 
opgelost, ik heb in de thomson de router op static gezet en daarna weer op dhcp. hierdoor vond hij nu het mac adres van de router ook en nu werkt het zoals ik het wil!
Thnx voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan