show methode van CardLayout werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeppey

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een soort van enquete die ik in java heb gemaakt. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van een CardLayout om de verschillende layouts in op te slaan.
Nu ik mijn enquete af heb, blijkt deze zo nu en dan vast te slaan bij de methode show van CardLayout. Wat ik merk is dat het programma vrijwel alleen vast slaat op slomere computers (en wanneer je behoorlijk snel doorklikt).

Mijn vermoeden is dus dat show gebruik maakt van multithreading en in korte tijd veel show requests heeft gekregen wat deze niet aan kan.

De regel waar het om gaat is eigenlijk heel simpel:
PHP:
vraagPanelLayout.show(vraagPanel, Integer.toString(v.vraagKey))

Ik heb gecontroleerd of de betreffende variabelen oke waren, en dat waren ze. Dus zou show goed moeten uitvoeren, maar doet dit soms niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of wat de oorzaak is?

Groeten,
Jeffrey

Dit klinkt als threading probleem. Je zou alle code moeten posten om hier achter te komen.

Je kan in oneindige loop schieten, als je in de update van een panel, een je veld aanpast dat weer een update van je panel zorgt..
Update van GUI gebeurt op edt thread en alles wat je op deze thread uitvoert moet snel zijn. Anders kan java geen scherm update meer uitvoeren en lijkt het of je programma is vast gelopen.

succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan