Sidebar voor Wordpress toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iris17

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
Berichten
118
hoi,

ik heb al diverse fora gepost, diverse berichten en tutorials bestudeerd, maar ik kom er niet uit. Om mijn widgets te laten werken heb ik een sidebar nodig. Nu heb ik wel een rechterkolom aangemaakt, maar de sidebar krijg ik niet voor elkaar. Heb in mijn themes-map 2 mappen aangemaakt: functions.php en sidebar.php, maar als ik dan terugga naar mijn wp-admin dan krijg ik nog steeds de mededeling dat ik geen widgets kan installeren omdat er geen sidebar is.

Iemand de gouden tip?

bvd

Iris
 
Sidebar toevoegen

Ik kan wel een heleboel typen maar kijk eerst eens hier.
Hoop dat dit is wat je zocht. Klik hier http://www.youtube.com/watch?v=DC4AszKyy28
Of hier http://www.youtube.com/watch?v=CC82T_-7k_0
Beiden met Nederlandse uitleg. Ik denk voor jou de 2e Youtube film van toepassing is.
Het voordeel hier van is je kunt de filmpjes lekker op pauze zetten en zelf stap voor stap in je site werken.
Is dit niet genoeg dan gaan we verder kijken.
Laat even weten. Groet Manamana:)
 
Laatst bewerkt:
Yes, gelukt.... maar niet helemaal.... Div uit Index.php?

hoi,
Dank Manamana voor je filmpjes. De ene had ik al gezien, de andere, met de sidebar generator is uiteindelijk mijn grote hulp geworden.
Maarrrrr, mijn sidebar is nog steeds niet goed (=helemaal niet) zichtbaar. Moet ik nog ergens codering toevoegen om de sidebar 'op te roepen'. Ik had al functions.php en sidebar.php. Moet ik die verwijderen?

Ik lees graag jullie suggestie.

bvd

Iris
 
Sidebar toevoegen

:eek: Ik denk te weten dat dit eerder komt door het of een thema 2011.
Bij sommige thema's werkt de sidebar niet. Je hebt b.v. thema's Twenty Ten en diverse anderen. Bij het ene thema kun je wel de sidebar tevoorschijn toveren en met een ander thema weer niet. (Dit zit ingebakken in een thema)

Jou thema verschijnt als je kijkt bij weergave. Klik op Thema's en links boven in je scherm verschijnt dan je thema. Noteer dat thema voor jezelf dan kun je altijd weer terug keren naar je oude thema. Dus pak eens een ander thema en probeer het daar eens mee. Succes ermee. Lukt het niet dan weer terug op dit forum.;)
 
Sidebar

hoi Manamana,
ik heb de website gebouwd in DW en omgezet naar WP. Dus, geen gebruik gemaakt van een standaard WP-theme.
Heb je, op basis van deze informatie, nog suggesties?

thanks

Iris
 
helaas....

helaas,
die site kende ik al en ik had het al geprobeerd. Helaas, zonder resultaat.

Wat zal ik gaan doen? Opnieuw beginnen?
Heeft iemand een goede/leuke theme met sidebars (3 koloms) die je ook nog kunt verbouwen naar eigen smaak?
Alles wat hip is qua widgets moet mogelijk zijn (twitter-meldingen, contactforms, likes, agenda/kalender etc).

thanks

Iris
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan