siemens amilo m1450g

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaenke78

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2011
hoi allen,
ik heb een siemens amilo m1450g , en het probleem is dat wanneer ik de power knop indruk de led's brand , maar geen beeld , geen koeling , niets
help aub , heb reeds een andere cpu geplaats en nieuwe ram's
mvg

Hallo

Je vermeld niet hoe dit probleem is ontstaan , wat uiteraard nuttige , vermeldenswaarde info is .

Bij de meeste laptops beweegt de c.p.u cooler (fan) zelfs zonder c.p.u. en r.a.m. geinstalleerd. (al is het soms maar even)

Was/is de heatpipe radiator zuiver , indien reeds zuiver gemaakt , bevatte deze veel stof ?

Ik gok dat deze laptop te heet is geworden (losgekomen motherboard chipset) , maar met de summier geleverde info is dit uiteraard niet zeker.

De door u vermelde symptomen wijzen echter wel in deze richting.

Peter

het probleem is dat ik deze laptop zelf gekregen heb en niet weet hoe het komt , alles was zuiver van stof , en hoe verhelp je het losgekomen chipset en waar ligt dit

jan

Hallo

alles was zuiver van stof

Men heeft er dus reeds aan bezig geweest...

Indien je eenvoudig toegang kunt krijgen tot het binnenwerk van deze laptop , controleren of de koelpasta tussen de c.p.u./g.p.u. alsook chipset is versteend.

Tevens kijken of deze i.c.'s blauw zijn geworden...

Beide zijn indicatie dat deze laptop te warm is geworden.

De chipset zit uiteraard op het motherboard gemonteerd , indien effektief is losgekomen door de hitte , en je geen soldeerervaring bezit , is dit einde oefening.

Sommige laptops weigeren ook op te starten indien de c.p.u. fan defekt is , maar dan zijn dan deze volledig dood , en dit is hier niet het geval.

Peter

Laatst bewerkt:
als ik enkele contacten kortsluit ,draait de fan wel maar snel , maar derest nog steeds niets

alvast bedankt voor de voorlopige hulp

jan

Hallo

als ik enkele contacten kortsluit
... ??:o

Je weet toch wel wat je dan overbrugt ??? of niet ???

Enfin :

Heb je al iets gedaan met de voorgaande u gegeven info die heel nuttige/verhelderende antwoorden kan bevatten:

"Indien je eenvoudig toegang kunt krijgen tot het binnenwerk van deze laptop , controleren of de koelpasta tussen de c.p.u./g.p.u. alsook chipset is versteend.

Tevens kijken of deze i.c.'s blauw zijn geworden...

Beide zijn indicatie dat deze laptop te warm is geworden."

Peter

moederbordje eruit , cpu lijkt ok niet blauw maar zwart en pasta niet versteend en de gpu ook niet

jan

Hallo

Persoonlijk zou ik de chipset opnieuw solderen "reflow"

In uw geval ... proberen of een kennis dit voor u kan uitvoeren.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan