siemens basisstation en handsets

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Wil een aantal nieuwe telefoons aanschaffen. Met een analoge lijn. Ik ben er al uit dat ik siemens telefoons neem, alleen weet ik niet welke handset ik nodig heb op een bepaald basisstation.

Ik wil namelijke 3 handset met draad en 1 draadloos. Alleen weet ik niet welke ik het basisstation moet maken. En of dan ook alles werkt.

Ik hoop op een oplossing.

Ik heb zelf een DECT set. 1 basisstation en 2 toestellen + een lader. Ik heb de Kala van Philips. Bij Dect kun je ook van andere merken Handsets toevoegen, dat is het voordeel..

Ik heb voor deze handsets gekozen omdat ze lekker in de hand liggen en goed te klemmen zijn tussen hoofd en schouder :D Verder zijn ze niet zwaar.

Wellicht heb je hier iets aan...

Hoezo wil je drie 'handsets' met draad?
Van de Siemens Gigaset weet ik dat je een basistoestel hebt, aangesloten op de analoge lijn. Hierop kun je een aantal draadloze handsets aanmelden. Ook verkrijgbaar met ingebouwd digitaal antw.apparaat. Volgens mij is er ook een uitvoering waarop een ander analoog toestel aangesloten kan worden.

Heb je hier wat aan?

Nou ja,

ik heb Siemens hierover gemaild en die vertellen mij dat het niet kan.Maar welk model bedoel jij dan?

In ieder geval niet een basisstation met 3 eurosets 2005(ook van Siemens, en met draad). Het gaat er namelijk om dat de handsets niet zo maar gestolen kunnen worden.

Maar ja in ieder geval bedankt.

Wat wil je nu precies?

1)
analoge lijn -> basisstation -> draadloze handset
+-> 3 x draad toestellen

of

2)
analoge lijn -> basisstation -> 3 draadloze handsets
-> draad toestel

1): weet niet of dit mogelijk is, weet niet of er een basistation is waarop je weer een analoog draadtoestel kunt aansluiten.

2): Dit kan zonder meer, sluit gewoon het draadtoestel parallel aan op de analoge lijn. Verder 3 draadloze handsets aanmelden op basisstation. (vanaf Siemens Gigaset A200 geloof ik)

Draadloze handsets zijn altijd gemakkelijk te stelen, daar is eigenlijk geen voorziening tegen bestand......

groeten.

Inderdaad nr 1 is mijn toekomstige situatie als dit mogelijk is, alleen heb ik al naar meerdere telefoon aanbieders gebeld dat dit niet mogelijk is.

Dus zal t waarschijnlijk anders moeten.

In principe kan het wel, alleen is dat niet zo'n nette oplossing. Je kan natuurlijk gewoon 3 analoge draadtoestellen en het basisstation parallel aansluiten op de analoge lijn. Let alleen wel op de aansluitfactor (meestal 1 of 1,5). Nadeel is dat je met elk toestel mee kan luisteren/spreken met een gesprek op een ander toestel. Niet echt fraai. Verder zal het niet mogelijk zijn om een gesprek door te verbinden van het ene naar het andere toestel.
Ik denk dat je beter een analoge huiscentrale kunt aanschaffen. Hierop kunnen meerder toestellen aangesloten worden (waaronder een basisstation met handset) die gezamelijk gebruik maken van 1 analoge netlijn. Hiermee kun je op ieder toestel een inkomend gesprek beantwoorden, doorverbinden en intern met elkaar bellen.
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan