signaal automatisch doorschakelen naar koptelefoon wanneer ingeplugt

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcfreak

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
Hallo mensen,

ik zit met een irritant probleem, ik heb nu een beeldscherm dat met een kleine jack wordt voorzien dmv een plug achter op mijn computer van geluid.
voor heb ik ook een plug, waar ik vaak mijn koptelefoon in steek.
als ik dat doe, of de koptelefoon eruit haal, schakelt het signaal niet automatisch om naar de speakers van mijn beeldscherm (die altijd ingeplugd is).

hoe kan ik er voor zorgen dat dat wel automatisch gebeurd? zijn daar programma's voor?
ik gebruik windows 7 enterprise als besturingssysteem, maar ik heb al wat gekloot in de geluidsinstellingen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Als de hardware van de computer dat niet kan dan zul je een kabel moeten hebben met daaraan twee aansluitingen waarbij de tweede aansluiting wél uitschakelt wanneer je jou koptelefoon in de eerste steekt. Aansluitingen die het signaal naar een andere bron kunnen onderbreken zijn namelijk heel normaal. Je kunt misschien bij de electronicazaak iets laten solderen maar je kunt ook een switchbox kopen zoals verschillende op deze pagina: http://www.dekoptelefoon.nl/contents/nl/d10.html

HANDMATIGE 4 POORTS AUDIOSCHAKELAAR
Voor het schakelen van het stereo audiosignaal van vier bronnen, naar een ontvanger zoals een versterker. De bron kan gekozen worden door op een van de vier schakelaars te drukken aan de voorzijde. Tevens is aan de voorzijde een hoofdtelefoonaansluiting aanwezig, zodra deze wordt gebruikt zal het audiosignaal op de output niet meer hoorbaar zijn.

en

AUDIOSWITCH
- Schakel tussen speakers en headset zonder de pluggen aan de achterzijde van de computer te verwisselen.
- Eenvoudiger benaderen van alle geluidskaartaansluitingen.
- Aansluitingen voor speakerset, hoofdtelefoon en microfoon.
- Volume controle.
- Microfoon mute schakelaar.

Ik heb zelf een 4 poorts audioschakelaar en die gebruik ik behalve voor de computer ook voor DVB televisie en DVB digitale radio over de HiFi installatie. Daar zit trouwens niet zo een handige cancelende koptelefoonaansluiting op.

Laatst bewerkt:
Het zou alleen maar handig zijn, als het geld zou kosten doe ik het niet.
hoe kan ik zeker weten dat het aan mijn hardware ligt?
dit is het moederboord en dit is de case waar de koptelefoon in gaat.

Hoe kan het? Mijn frontaansluiting canselt de achteraansluiting wél en ik heb een oud AMD E5050 moederbord. Bij Configuratiescherm > Geluid > Luidsprekers > Eigenschappen verschijnt dan de regel "frontpaneel 3.5 mm-plug" onder de regel "achterpaneel 3.5 mm-plug" Dit is ook niet helemaal juist omdat de achteraansluiting uitvalt zodra ik de frontaansluiting er in doe maar deze regel blijft staan alsof de achteraansluiting beschikbaar is.

Lees de gebruiksaanwijzing van het moederbord nog eens en kijk daar achterin of het misschien bepaalde Bios instellingen zijn. Anders of er bij de aansluiting van de, modulaire, kleine stekkertjes op het moederbord verschillende mogelijkheden zijn. Dus wat de functie van de pennetjes is. Ik neem aan dat je de laatste drivers gebruikt voor de audio.

Ik ga kijken, mijn computer is al uit en gaat vandaag niet meer aan, dus ik kijk morgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan